بهترین قرص برای استحکام دندان چیست؟

قرص برای استحکام دندان

بهترین قرص برای استحکام دندان کمک می کند تا افراد از دندان های زیبا و سالم برخوردار شوند. این قرص جهت بالا بردن مقاومت دندان باید حاوی مواد مغذی متعددی باشد. ویتامین D3، ویتامین C, کلسیم، منیزیم، زینک و بسیاری از ریز مغذی های دیگر از جمله مواد تشکیل دهنده این نوع قرص هستند. لازم به ذکر است که این محتویات علاوه بر قرص ها در اغلب مکمل های تقویت کننده دهان هم وجود دارند و موجب تقویت دندان و لثه ها می شوند.

تاثیر قرص برای استحکام دندان

در حال حاضر برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که تحت عنوان بهترین قرص برای استحکام دندان در دسترس افراد قرار داده شده اند. مصرف این قرص ها تا حد زیادی کمبود های تغذیه ای و نیاز افراد به ویتامین ها و مواد معدنی تاثیرگذار بر سلامت دهان و دندان را برطرف می نمایند.

بهترین قرص با ممانعت از تجمع باکتری ها و میکروب ها در سطح دندان، از بروز عفونت و رشد قارچ در بافت دندان جلوگیری می کند. با مصرف اصولی این نوع قرص ترکیبات مفید آن به بدن وارد شده و هر گونه عامل بیماری زا را از بین می برد.

بهترین قرص برای استحکام دندان و انواع آن

بهترین قرص برای استحکام دندان شامل چندین نوع قرص با ترکیبات تقریبا یکسانی می باشند که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

قرص مکیدنی و خوراکی فلوراید

مصرف این نوع قرص روند بروز علائم پوسیدگی دندان را تا حد زیادی کم می کند. در نتیجه از گسترش پوسیدگی به دندان های سالم و لثه ها جلوگیری می شود. فلوراید به عنوان یک ماده معدنی مفید در جهت افزایش مقاومت دندان در ترکیب تمامی خمیردندان ها و دهانشویه ها وجود دارد. حال با مصرف آن به عنوان قرص نیز می توان استحکام دندان های خود را افزایش داد.

قرص برای استحکام دندان

 

قرص پروبیوتیک

قرص پروبیوتیک نیز به واسطه داشتن ترکیبات مفید موجب تنظیم pH دهان می شود. در نتیجه از بروز هر نوع پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

قرص آسپرین

این نوع قرص نیز در لیست بهترین ها قرار دارد و پزشکان مصرف آن را در جهت پیشگیری از بروز پوسیدگی در دندان ها به تمامی افراد توصیه می کنند. قرص آسپرین به عنوان بهترین قرص برای استحکام دندان دارای خاصیت ضد التهابی می باشد. در نتیجه هر گونه درد و التهاب را در بافت دهان و لثه ها از بین می برد.

قرص کلسی ویت ویتان

این قرص با داشتن مواد مغذی و ویتامین های ضروری مانند کلسیم و ویتامین D3 در ترکیب خود، یک مکمل قوی برای استحکام دندان بشمار می آید. مصرف این قرص علاوه بر تقویت دندان ها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می شود و به دلیل فرمولاسیون خاصی که دارد با سیستم گوارشی افراد سازگاری بالایی دارد.

  • قرص استئوکینون
  • قرص استئوپلاس
  • قرص استئوکر ویتابیوتیکس
  • قرص استئوفلکس از دیگر قرص های مناسب برای استحکام و بالا بردن مقاومت در دندان ها هستند.

مصرف ویتامین D و کلسیم

قرص ویتامین D و قرص کلسیم دو نمونه از بهترین قرص برای استحکام دندان هستند که مصرف آن ها موجب تامین سلامت دندان ها می شود. این دو نوع قرص که به عنوان یک عامل تقویت کننده دندان شناخته شده اند تامین کننده بخش زیادی از مواد ضروری برای سلامت دندان هستند. با مصرف یک دوره از این قرص ها، سیستم ایمنی به خوبی تقویت می شود. در نتیجه از پوسیدگی، شکسته شدن و لق شدن دندان ها جلوگیری می شود.

مصرف قرص ویتامین D به عنوان بهترین قرص برای استحکام دندان از آن جهت مهم است که کمبود آن در بدن موجب عدم جذب کلسیم توسط بدن می شود. در نتیجه زمینه شکنندگی دندان ها و پوسیدگی آنها فراهم می شود. بنابراین مصرف این ویتامین به اندازه مصرف کلسیم مهم و ضروری است.

قرص برای استحکام دندان

مصرف قرص ویتامین C و تاثیر آن در استحکام دندان ها

مصرف قرص ویتامین C موجب تقویت بافت همبند لثه ها می شود و در تامین مقاومت و سلامت دندان تاثیر مستقیم دارد. تاثیر این قرص به عنوان بهترین قرص برای استحکام دندان به این شکل است که هر نوع ورم و التهاب در لثه ها را از بین می برد. در نتیجه دندان ها نیز از سرایت عفونت و ایجاد پوسیدگی در آن ها در امان خواهند بود. باید یادآور شد که کمبود ویتامین C باعث رشد سریع باکتری ها در سطح دندان می شود. از این رو لثه ها دچار التهاب شده و تجمع باکتری در سطح آنها روی داده و دچار زردی می شوند. ایجاد زردی در دندان نیز به نوبه خود عامل موثری در ایجاد پوسیدگی و خرابی آن می باشد.

مصرف قرص آهن

قرص آهن بهترین قرص برای استحکام دندان است. زیرا با تامین مقدار مورد نیاز آهن بدن از ایجاد زخم و التهاب در لثه ها جلوگیری می شود. همچنین سلامت و استحکام بالای دندان ها را تامین می نماید. کمبود آهن در بدن با علائم و نشانه هایی همراه است که از آن جمله می توان به دندان های ضعیف و لثه های زخم شده اشاره کرد.

مهم ترین ترکیبات قرص برای استحکام دندان

به طور حتم بهترین قرص برای استحکام دندان باید دارای ترکیبات فوق العاده مفید و ضروری برای تامین سلامت این بخش حساس از بدن باشد. کلسیم، آهن، منیزیم، ویتامین C و ویتامین D از جمله مواد مهم در ترکیبات این نوع قرص هستند.

تاثیر منیزیم برای استحکام دندان

منیزیم که جزو مهمترین ترکیبات در بهترین قرص برای استحکام دندان می باشد در دسته مواد معدنی ضروری برای سلامت دندان نیز قرار دارد. از منیزیم به دلیل جلوگیری از ابتلای افراد به بیماری های دهان و همچنین ترمیم دندان های پوسیده در ترکیب این نوع قرص استفاده می شود. علاوه بر آن منیزیم موجب حمل سریع کلسیم در دندان ها می شود و تاثیر کلسیم را بر استحکام دندان ها افزایش می دهد.

این مطلب توسط تیم نویسندگان وبسایت نوشته شده است.

 

مقالات مفید دکتر ثنا جباری:

 

دیدگاه های درج شده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *