بهترین دهانشویه برای(بوی بد، جرم، التهاب و…)

بهترین دهانشویه

بهترین دهانشویه نوعی ماده ضد عفونی کننده دهان است که به خوبی قادر به رفع بوی بدن دهان، جرم و التهاب لثه ها می باشد. استفاده مدام از این ماده ضد عفونی کننده احتمال ابتلای دندان ها به پوسیدگی و عفونت را کاهش می دهد. توصیه می شود از دهان شویه قبل و یا بعد از مسواک کردن دندان ها استفاده شود. همچنین آن را به عنوان جایگزین مسواک و یا نخ دندان مورد استفاده قرار نداد. هر چند این ماده از خاصیت ضد عفونی کنندگی بالایی برخوردار است اما هرگز نمی تواند جایگزین مناسبی برای مسواک و نخ دندان باشد.

بهترین دهانشویه برای حفظ بهداشت دهان

بهترین دهانشویه به دلیل برخورداری از ترکیبات مفید از تجمع پلاک در دندان ها جلوگیری می کند. همچنین باعث دفع عفونت لثه ها شده و به سلامت آن ها کمک می کند. مناسب ترین نوع دهانشویه دارای ترکیباتی همچون منتول، اکالیپتوس و الکل است. این مواد از قابلیت خنثی سازی باکتری های دهان برخوردار بوده و با نفوذ به نواحی مختلف دهان از جمله مابین دندان ها از ایجاد بیماری های مرتبط با دهان و دندان پیشگیری می کنند. علاوه بر آن فلوراید موجود در این ماده به تقویت مینای دهان و در نتیجه استحکام آن کمک می کند.

ترکیبات موجود در بهترین دهانشویه

هنگام خرید بهترین دهانشویه بهتر است پیش از هر چیز به ترکیبات موجود در آن دقت شود. به طور کلی ترکیبات این نوع دهانشویه شامل موارد ذیل می باشند.

همچنین بخوانید: درد بعد از پر کردن دندان

بهترین دهانشویه

پراکسید هیدروژن یا پروکسید کاربامید

وجود این ماده در ترکیبات دهانشویه موجب سفید شدن دندان ها می شود.

فلوراید

فلوراید موجود در دهانشویه موجب بالا رفتن میزان استحکام دندان و تقویت مینای آن خواهد شد.

کلرهگزیدین

این ماده یکی از ترکیبات بسیار مهم دهانشویه بشمار می آید. زیرا موجب کاهش باکتری های دهان و کنترل التهابات لثه می شود.

ستیل پیریدینیوم کلراید

یکی از تاثیرگذار ترین و اصلی ترین ترکیبات دهانشویه ستیل پیریدینیوم کلر است. زیرا به خوبی قادر به رفع بوی نامطبوع دهان شده و باکتری های مضر دهان را از بین می برد.

روغن های عصاره ای یا فرار

استفاده از این نوع روغن در دهانشویه باعث ایجاد رایحه ای خوشبو در ان می شود. در نتیجه در زمان استفاده موجب خوشبو شدن دهان می شود. منتول، اکالیپتوس و تیمول از جمله روغن های عصاره ای موجود در دهانشویه هستند.

بهترین دهانشویه های موجود در بازار

تعداد زیادی دهانشویه را می توان در بازار پیدا کرد که دارای ترکیبات خاص و ویژگی های مثبت جهت تامین سلامت دهان و دندان می باشند. با این حال از جمله شناخته شده ترین و بهترین دهانشویه که می توان آنها را خریداری کرد موارد زیر هستند:

  • اورال بی
  • لیسترین
  • سیگنال

نحوه استفاده از بهترین دهانشویه

برای کسب نتیجه مطلوب از بهترین دهانشویه لازم است آن را مطابق با دستور ارائه شده توسط سازندگان آن مورد استفاده قرار داد. به طور کلی چگونگی استفاده از بهترین انواع دهانشویه به قرار ذیل می باشد.

  • در اولین مرحله و پیش از هر چیز باید دندان ها را مسواک کرد و از نخ دندان برای تمیز کردن فضای میان آن ها استفاده کرد. بعد از انجام این اعمال باید چند دقیقه به دندان ها استراحت داد. در غیر این صورت فلوراید غلیظ خاصیت خمیر دندان را از بین می برد.
  • سپس باید دستور مصرف محصول را که بر روی آن درج شده مطالعه کرد و به همان میزان تعیین شده از آن استفاده نمود. اکثر دهانشویه ها را باید به میزان ۳ الی ۵ قاشق چایخوری مورد استفاده قرار داد.
  • در ادامه باید دهانشویه را در دهان ریخته و ان را کامل در دهان چرخاند. در این حین باید مواظب بود دهانشویه بلعیده نشود.
  • بعد از گذشت ۳۰ ثانیه و غرغره کردن محلول می توان آن را از دهان خارج کرد.

نکات مهم در رابطه با استفاده از بهترین دهانشویه

در ترکیبات انواع دهانشویه مقدار قابل توجهی الکل و فلوراید وجود دارد که البته در بهترین دهانشویه این مقدار بیشتر است. بلعیدن فلوراید و الکل بخصوص در کودکان می تواند خطرناک باشد. به همین دلیل باید در زمان غرغره کردن محلول مواظب بلعیده نشدن آن بود.

نکته مهم بعدی در خصوص استفاده از این محلول ضد عفونی کننده دهان آن است که در صورت وجود زخم باز و یا هر ضایعه دیگر در دهان باید از مصرف آن خودداری کرد. زیرا این محلول می تواند درد ضایعه و زخم موجود در دهان را افزایش دهد. در نتیجه بهتر است تا زمان التیام کامل زخم موقتا استفاده از دهانشویه را متوقف کرد.

استفاده از بهترین دهانشویه بعد از عصب کشی دندان

بعد از مراجعه به کلینیک دندانپزشکی و انجام عصب کشی دندان، قطعا متخصص درمان ریشه دندان توصیه هایی را به بیمار خواهد کرد. از جمله این توصیه ها احتیاط در استفاده از مسواک تا زمان بهبود کامل دندان و استفاده از بهترین دهانشویه می باشند. استفاده از دهانشویه مناسب موجب می شود تا علاوه بر التیام سریع دندان از ایجاد زردی و پوسیدگی در دندان و همچنین بوی نامطبوع در دهان جلوگیری شود.

همچنین بخوانید: کیست دندان چیست؟

بهترین دهانشویه

مزایای استفاده از بهترین دهانشویه

بدون شک استفاده از بهترین دهانشویه مزایای بسیاری را به دنبال دارد. از جمله این مزایا می توان موارد زیر را برشمرد.

تمیز شدن کامل محیط دهان و دندان

محلول دهانشویه به خوبی می تواند مواد باقی مانده در لابه لای دندان ها را از بین ببرد. مایع دهانشویه با نفوذ به میان دندان ها آن ها را پاکسازی می کند.

سالم ماندن دندان ها

با استفاده مداوم از بهترین نوع این محلول باکتری های مضر دهان از بین خواهند رفت. در نتیجه دندان ها در معرض پوسیدگی قرار نخواهند گرفت.

سالم ماندن لثه ها

باکتری هایی که در دهان رشد می کنند بیشترین آسیب را به لثه ها می زنند. این باکتری ها با مسواک زدن از بین نمی روند. تنها راه خنثی سازی این باکتری ها استفاده از دهانشویه است. به این ترتیب با استفاده از این محلول می توان سلامت لثه ها را تضمین کرد.

استحکام مینای دندان

معمولا بهترین دهانشویه حاوی موادی هستند که موجب تقویت و استحکام بالای دندان می شوند. بنابراین با استفاده از این نوع محلول ضد عفونی کننده مینای دندان تقویت شده و به مقاوم‌ شدن دندان ها در برابر پوسیدگی کمک می کند.

این مطلب توسط تیم نویسندگان وبسایت نوشته شده است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
دیدگاه های درج شده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *