دندان مصنوعی برای افراد جوان

دندان مصنوعی برای افراد جوان

پروتزها را فقط می توان برای افراد مسن در نظر گرفت. اما در واقعیت، بسیاری از جوانان برای بازگرداندن لبخند خود به دندان مصنوعی نیاز دارند. وقتی به آن فکر می کنید منطقی است. اکثر افراد تمام دندان های دائمی خود را در اوایل جوانی به دلایل مختلفی از دست می دهند و خراب شدن دندانها امری رایج است. دندان عقل معمولا در اواخر نوجوانی تا اوایل دهه بیست سالگی رویش می کند. این باعث می‌شود چندین دهه از زندگی که ممکن است مشکلی پیش بیاید، و دندان مصنوعی تنها راه حل است.

ترومای دندان

بسیاری از جوانان به ورزش و فعالیت هایی می پردازند که دندان هایشان را به خطر می اندازد. از فوتبال گرفته تا صخره نوردی، خطر آسیب های دندانی بسیار زیاد است. آنها همچنین ممکن است در طی یک تصادف رانندگی ضربه های دندانی را تجربه کنند.

اگر تروما خیلی شدید نباشد (شاید فقط بخشی از دندان های جلو شکسته باشد)، این امکان وجود دارد که بریج دندان مشکل را اصلاح کند. با این حال، گاهی اوقات دندان مصنوعی تنها گزینه برای ترومای جدی دندان است.

مبارزه با اختلال پس از خوردن غذا

رژیم غذایی نامنظم می تواند بر سلامت و سلامت کلی دندان های یک فرد جوان تأثیر بگذارد. افراد مبتلا به بولیمیا می توانند به سرعت آسیب ببینند.

اگر یک نوجوان مبتلا به بولیمیا استفراغ کند، دندان‌های او با اسید معده غسل ​​می‌شود که بسیار ساینده است. این اسید با فرسایش لایه محافظ مینای دندان شما باعث پوسیدگی دندان می شود. همچنین، از آنجایی که بسیاری از مبتلایان به بولیمیک بلافاصله پس از استفراغ دندان های خود را مسواک می زنند، دندان های حساس آن ها می تواند حتی بیشتر فرسوده شود. در نهایت، این ممکن است باعث شود که فرد جوان برای جایگزینی دندان های آسیب دیده به دندان مصنوعی نیاز داشته باشد.

انواع دیگر اختلالات خوردن مانند بی اشتهایی نیز در برابر مشکلات دندانی آسیب پذیر هستند زیرا رژیم غذایی متعادلی ندارند. با چیزی مانند محدودیت های سنگین، به ویژه دندان ها می توانند شکننده شوند و رگ های خونی می توانند منقبض شوند و باعث از دست دادن شدید دندان شوند.

همچنین بخوانید: آیا می توان در بارداری عصب کشی انجام داد؟

دندان مصنوعی برای افراد جوان

دسترسی محدود به مراقبت های دندانی در دوران جوانی

مراقبت از دندان های ما در دوران جوانی می تواند تأثیر زیادی بر سلامت دندان های ما در دوران بزرگسالی داشته باشد. برای افرادی که در جوانی به مراقبت های دندانی دسترسی نداشتند (که می تواند از کمبود لوازم تمیز کردن دندان تا عدم مراجعه به دندانپزشکی باشد)، ممکن است پس از یافتن مراقبت مناسب، دندان هایشان خیلی سالم نباشند.

در این موارد، نیاز به درمان گسترده دندانپزشکی برای حفظ دندان‌های طبیعی باقی‌مانده یا به سادگی برداشتن دندان‌های آسیب‌دیده، اجازه بهبود بافت لثه و استفاده از پروتز مصنوعی غیرعادی نیست.

از دست دادن گسترده دندان به دلیل پوسیدگی یا بیماری لثه

افراد جوان مبتلا به پوسیدگی وسیع دندانی ممکن است دچار از دست دادن وسیع دندان شوند. برخی از افراد بیشتر مستعد پوسیدگی دندان هستند و در صورت عدم کنترل می تواند منجر به از دست دادن کافی دندان شود، دندان مصنوعی تنها راه برای بازیابی اقتصادی لبخند آنهاست.

همچنین، افراد جوانی که از بیماری پریودنتال (بیماری لثه) رنج می‌برند، ممکن است از دست دادن گسترده دندان‌ها را تجربه کنند، زیرا این بیماری عروق خونی را که دندان‌ها را زنده نگه می‌دارد، از بین می‌برد.

خراب شدن دندان ها در اثر رفلاکس اسیدی معده

رفلاکس اسیدی معده باعث می شود مقداری از اسید معده به مری فرد برود و این اسید می تواند با پشت دندان ها تماس پیدا کند. مانند افرادی که با پرخوری عصبی دست و پنجه نرم می کنند، این نوجوانان با رفلاکس اسید مدیریت نشده یا ضعیف ممکن است دندان هایشان در اثر اسید خورده شود.

از آنجایی که دندان‌ها را شکننده می‌کند و مینای دندان را فرسایش می‌دهد، ریشه‌کردن پوسیدگی‌ها بسیار آسان‌تر است و باعث از دست دادن گسترده دندان‌ها می‌شود.

مشکلات ژنتیکی دندان

یک فرد جوان دارای انواع مشکلات ژنتیکی دندانی است که می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در دندان های آنها شود و باعث شود که آنها به دندان مصنوعی نیاز داشته باشند. برخی از مسائل ژنتیکی ممکن است مستعد پوسیدگی دندان باشد که می تواند منجر به از دست دادن زودهنگام دندان شود. سایر اختلالات، مانند دیسپلازی اکتودرمی، بهتر تعریف می شوند.

افراد مبتلا به دیسپلازی اکتودرم اغلب انواع اختلالات ژنتیکی را نشان می دهند که می تواند ناخن ها، موها، غدد، پوست و دندان های آنها را تحت تاثیر قرار دهد. اگر دندان های فرد در حال رویش نیستند یا بسیار بد هستند، پروتز یک راه حل عالی است.

استفاده از پروتز دندان در صورت از دست دادن دندان در دهان به هر دلیلی شروع می شود. علاوه بر از بین بردن نگرانی های زیبایی در ظاهر، نقش مهمی در انجام نرم عملکردهایی مانند گاز گرفتن و جویدن دارد. پروتزهای دندانی و به عبارتی پروتزهای دندانی اگرچه در طراحی بی نقص آن دقت می شود، اما محدودیت هایی دارند و امکان جایگزینی دندان های واقعی وجود ندارد. به همین دلیل توجه به نکات خاصی برای افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می کنند بسیار مهم است. با این حال، به این ترتیب، ممکن است یک فرآیند استفاده سالم و راحت را تجربه کنید.

همچنین بخوانید: هزینه عصب کشی دندان با بیمه تامین اجتماعی چقدر است؟

دندان مصنوعی برای افراد جوان

طول عمر پروتز های دندانی چقدر است؟

اولین قدم برای تضمین طول عمر پروتزهای دندانی و محافظت در برابر بیماری های دندان، نگهداری و تمیز کردن پروتزهای دندانی است. به همین دلیل کسانی که از دندان مصنوعی ثابت استفاده می کنند باید حداقل 2 بار در روز دندان های خود را مسواک بزنند. استفاده از نخ دندان و برس رابط امکان نگهداری موثرتری را فراهم می کند. در غیر این صورت ممکن است شرایط نامطلوبی مانند مشکلات لثه و بوی بد دهان ایجاد شود.

  • پروتزهای متحرک باید بعد از هر وعده غذایی از دهان خارج شوند و با آب فراوان تمیز شوند.
  • دندان های مصنوعی باید هر روز برداشته و مسواک زده شوند. تمیز کردن بقایای مواد غذایی و پلاک های روی آنها بسیار مهم است.
  • هنگام مسواک زدن پروتزها، برس‌های مخصوص پروتز با موهای نرم طراحی شده باید ترجیح داده شوند.
  • از استفاده از موادی که جلای دندان مصنوعی را خراب می کند یا باعث سایش آن می شود باید اجتناب شود.
  • پروتزهای دندانی باید حداقل 2 شب در هفته همراه با قرص های تمیز کننده دندان مصنوعی نگهداری شوند. این امکان تمیز کردن شیمیایی و همچنین تمیز کردن مکانیکی را فراهم می کند.
  • توصیه می شود مسواک زدن روی حوله نرم انجام شود تا در حین مسواک زدن دندان های مصنوعی دچار شکستگی کم نشود.
  • افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می کنند باید هر 6 ماه یک بار تحت معاینه دندانپزشکی قرار گیرند، حتی اگر شکایتی نداشته باشند.

چگونه دندان مصنوعی را نگهداری کنیم؟

موضوع دیگری که به اندازه نگهداری دندان های مصنوعی مهم است، نگهداری آنهاست. مرطوب نگه داشتن دندان مصنوعی در طول نگهداری بسیار مهم است. زیرا به این ترتیب خطر از دست دادن شکل آنها از بین می رود. محلول خیساندن دندان مصنوعی را می توان به جعبه نگهداری پروتز اضافه کرد و پروتزها را می توان در شب نگهداری کرد. اگر هنگام خواب شبانه دندان مصنوعی برداشته نشود، ممکن است در دهان تحریک شود. بیرون آوردن آنها در شب و نگهداری آنها در جعبه های نگهداری خودشان از نظر اطمینان از عقیم سازی و از بین بردن مشکلات عفونت بسیار مهم است.

این مطلب توسط تیم نویسندگان وبسایت نوشته شده است.

دیدگاه های درج شده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *