هزینه عصب کشی دندان با بیمه تامین اجتماعی چقدر است؟

هزینه عصب کشی دندان با بیمه تامین اجتماعی

قیمت عصب کشی دندان با دفترچه تامین اجتماعی قدر است؟ هزینه عصب کشی دندان با بیمه تامین اجتماعی کرج چقدر است؟ در این مطلب به سوالات متداول شما در مورد بیمه و هزینه عصب کشی دندان خواهیم پرداخت.

چه عواملی در برآورد هزینه عصب کشی (درمان ریشه) در مراکز خصوصی تاثیر گذارند؟

عوامل مختلفی در هزینه عصب کشی (درمان ریشه) دندان تاثیر گذار هستند: پیچیدگی درمان از لحاظ تعداد ریشه ها، وجود کانال های اضافه، شرایط خاص دندان مثل بسته بودن مسیر ریشه یا انحنای شدید ریشه می تواند در افزایش هزینه های عصب کشی تخصصی موثر باشد. محل قرارگیری دندان در دسترسی و زمانی که برای درمان صرف می شود موثر است به همین دلیل به طور کلی هزینه عصب کشی دندان های آسیا از دندان های پیشین بیش تر است. همین طور تعرفه درمان مجدد ریشه یا عصب کشی مجدد بیش تر از عصب کشی اولیه است.

در بسیاری از موارد دندان بعد از عصب کشی نیاز به انجام جراحی لثه و سپس روکش دارد و طبیعتا این هزینه ها هم در برآورد هزینه کلی نگهداری دندانی که نیاز به عصب کشی دارد، در نظر گرفته می شود. البته در مطب ما فقط عصب کشی انجام شده و برای سایر اقدامات به همکارانمان معرفی خواهید شد.

آیا تامین اجتماعی هزینه عصب کشی(هزینه روت کانال) را پوشش می دهند؟

یک سری از بیمه های پایه مانند تامین اجتماعی هزینه های درمانی مربوط به خدمات سطح اول دندانپزشکی را تحت پوشش قرار می دهد که شامل کشیدن دندان، جرم گیری، بروساژ و پرکردگی سطحی دندان می شود. درمانگاه ها و مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی این خدمات دندانپزشکی را به بیمه شدگان، ارائه می کنند. اگرچه بیمه تامین اجتماعی هم هزینه های این درمان ها را به صورت صد در صد تحت پوشش قرار نمی دهد ولی هزینه پایینی دریافت می کنند و به همین علت معمولا تعداد مراجعین این مراکز بسیار بالاست.

اما چون تامین اجتماعی یک بیمه پایه ای محسوب می شود، عصب کشی جزو درمان های تحت پوشش این بیمه نیست و فقط هزینه های درمان های اصلی و پایه ای دندانپزشکی را پرداخت می کند.فهرست مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی در وب سایت تامین اجتماعی قابل جست و جو می باشد.


جهت دریافت نوبت آنلاین در مطب دکتر ثنا جباری(متخصص درمان ریشه)کلیک کنید.

هزینه هزینه روت کانال دندان با بیمه تامین اجتماعی

بیمه تکمیلی دندانپزشکی شامل چه پوشش هایی است؟

بسیاری از افراد برای دسترسی به تنوع بیش تری از خدمات دندانپزشکی از بیمه های تکمیلی استفاده می کنند. انواع مختلفی از بیمه ها برای پوشش هزینه خدمات دندانپزشکی وجود دارند. افراد می توانند به صورت انفرادی از شرکت هایی مانند بیمه سامان، تعاون و SOS  و… طرح های مربوط به بیمه انفرادی را خریداری کنند یا در قالب ادارات، شرکت ها و سازمان ها به صورت گروهی از خدمات بیمه تکمیلی گروهی شرکت هایی مانند بیمه پاسارگاد، ایران، دانا، سامان و … استفاده کنند.

این بیمه های تکمیلی در طرح های خود دارای بخش دندانپزشکی هستند که اغلب به غیر از کشیدن دندان، ترمیم؛ جرم گیری و بروساژ، هزینه های عصب کشی و روکش دندان را هم شامل می شوند. بسته به نوع بیمه ممکن است قرار دادن دست دندان مصنوعی، ایمپلنت، ارتودنسی و جراحی لثه تحت پوشش بیمه نباشد اما با افزایش حق بیمه یا عقد قراردادهای خاص و یا گروهی  گاهی این موارد نیز تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. درمان های زیبایی دندانپزشکی مانند قراردادن لامینیت و کامپوزیت ونیر نیز معمولا تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار نمی گیرند.

تعرفه دندانپزشکی بیمه تکمیلی چه طور محاسبه می شود؟

هر سال با توجه به میزان تورم تعرفه های خدمات دندانپزشکی نیز افزایش می یابد. سالانه شورای عالی بیمه و سندیکای بیمه گران در جدولی نرخ خدمات مختلف دندانپزشکی را مشخص و به شرکت های بیمه اعلام می کنند. شرکت های بیمه، مطابق با جدول به روز شده و طبق تعرفه‌های مصوب درمانی خسارت پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی را پرداخت می کنند. معمولا بیمه ها برای خدمات تخصصی عصب کشی (درمان ریشه) تعرفه بیش تری از عصب کشی عمومی در نظر می گیرند و تعرفه های تخصصی فقط به دندانپزشکان با همان تخصص مرتبط پرداخت می شود.

برای اطلاع دقیق از میزان هزینه هایی که توسط بیمه شما برای عصب کشی تحت پوشش قرار می گیرد بهتر است با جست و جوی نام بیمه خود در گوگل به وبسایت شرکت بیمه خود مراجعه کنید.

هزینه عصب کشی دندان با بیمه تامین اجتماعی

آیا حتما باید به مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی مراجعه کنم؟

شما می توانید لیست کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه تکمیلی خود را از مراکز بیمه تهیه کنید. در این مراکز دندانپزشکی قسمتی از هزینه درمان (فرانشیز) توسط شما پرداخت می شود و مابقی را بیمه مطابق تعرفه های اعلام شده پرداخت می کند. البته بهتر است درنظر داشته باشید که تمام بیمه های تکمیلی سقف سالانه ای برای پرداخت هزینه های دندانپزشکی درنظر می گیرند. سقف تعهد پوشش دندانپزشکی در بیمه های متفاوت متغیر بوده و بعضی از شرکت های بیمه سقف تعهد بالاتری را ارائه می دهند.


جهت دریافت نوبت آنلاین در مطب دکتر ثنا جباری(متخصص درمان ریشه)کلیک کنید.

هر شرکت بیمه قواعد خاصی دارد اما اغلب شما می توانید به مراکز دندانپزشکی مدنظر خودتان که طرف قرارداد بیمه نیستند مراجعه کنید و درمان هایتان را انجام دهید. در این حالت هزینه ها با تعرفه آزاد محاسبه می شود. سپس یک فاکتور از مرکز مربوطه همراه با یک قبل از کار و یک رادیوگرافی(عکس) بعد از اتمام درمان دریافت کرده و با مراجعه به بیمه درصدی از هزینه ها را بر اساس قوانین بیمه دریافت کنید. در نظر داشته باشید که بین تعرفه های آزاد دندانپزشکی و تعرفه دندانپزشکی بیمه تکمیلی تفاوت وجود دارد.

آیا مطب ما طرف قرارداد بیمه های تکمیلی است؟

مطب ما طرف قرارداد هیچ گونه بیمه ای نیست اما درصورت درخواست شما در پایان کار فاکتور هزینه های درمان روی سرنسخه ممهور به شما ارائه می شود و همین طور رادیوگرافی قبل و بعد از کار در اختیارتان قرار داده می شود. شما می توانید به مرکز بیمه مراجعه کنید تا درصدی از هزینه های درمان بر اساس قراردادهای بیمه به شما تعلق گیرد.

نوشته شده توسط دکتر ثنا جباری(متخصص درمان ریشه)

دیدگاه های درج شده:

یک پاسخ به “هزینه عصب کشی دندان با بیمه تامین اجتماعی چقدر است؟”

  1. مریم ویسی گفت:

    سلام
    بسیار مفید بود.من پنج دندان نیاز به درمان عصب کشی دارم ولی به دلیل هزینه های بسیار بالا ی ترمیم و درمان عصب و روکش فعلا نمیتونم درستشون کنم.درد بسیار زیادی در فک بالا دارم.متاسفانه در بچگی کشیدن یک دندان غلط و سوار شدن دندانهای دیگخ روی هم باعث فشار و تخریب دیواره های دندانی و پوسیدگی عمیق دندانهام شده که الان دردش اشکار شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *