دندان درد عصبی را چگونه درمان کنیم؟

دندان درد عصبی

دندان درد عصبی بسیار شدید تر از دندان درد معمول است، برای کنترل و درمان این درد شدید روش های مختلفی مانند عصب کشی، مصرف آنتی بیوتیک، داروهای گیاهی و … وجود دارد. هر کدام از این روش ها می تواند تا حد زیادی از شدت دندان درد شما بکاهد. گاهی تاثیر و شدت این درد در قسمت های دیگر مانند فک و سر و چشم هم احساس می شود. شدت درد دندان به خاطر از بین رفتن عصب دندان است.

دندان درد عصبی چگونه است؟

اگر به موقع خرابی دندان درمان نشود به مرور زمان دندان از بین می رود و عصب آن درگیر می شود. وقتی که پالپ دندان در اثر عفونت از بین برود قسمت ریشه دندان هم رو به نابودی است پس باید به فکر درمان جدی آن باشیم.

زمانی که درد دندان به عصب برسد به ناچار باید رشته های عصب دندان قطع گردد در این صورت درد آن تسکین پیدا کند. برای درمان دندان درد شیوه های دارویی و درمانی متنوعی وجود دارد که هر فردی می‌ تواند از موثرترین آنها برای کاهش درد دندان خود استفاده کند.

زمانی که درد دندان شما بسیار شدید باشد به گونه ای که تحمل آن را نداشته باشید در این حالت یقین بدانید که دندان درد شما از نوع عصبی می باشد. در اثر دندان درد در ابتدا مینای دندان و در نهایت ریشه آن از بین می رود به طوری که سفیدی دندان کاملا سیاه شده و ریشه آن دچار عفونت می شود که در این حالت باید دندان را نابود شده در نظر بگیریم.

دقت داشته باشید که خرابی دندان نه تنها باعث ایجاد درد می ‌شود بلکه با وجود عفونت باعث بوی بد در دهان هم می شود. همیشه پیشگیری بهتر از درمان می باشد بنابراین بهتر است به شیوه های درست از سلامت دهان و دندان خود مراقبت به عمل آوریم تا دچار دندان درد عصبی شدید نشویم.

دندان درد عصبی

تسکین دندان درد عصبی

هنگامی که درد دندان به قسمت مرکزی و عصب آن برسد به مراتب درد آن هم بیشتر می شود لذا در این حالت دندان نیاز به جراحی و درمان اساسی دارد. درد عصبی دندان در قسمت ریشه آن وجود دارد بنابراین باید راه حل درمانی شما مربوط به ریشه دندان باشد.

با اینکه رشته های عصبی در کل صورت و سر امتداد دارند بنابراین با شروع دندان درد برخی از افراد درد شدیدی را در قسمت سر و صورت خود احساس می کنند به طوری که ممکن است این درد باعث ایجاد ورم در قسمت چشم و صورت هم شود. با خشکاندن عفونت دندان ریشه دندان می توان به طور موثری در اثری آن را تسکین داد.

قرص درمان دندان درد عصبی

در حال حاضر داروهای موثری مانند ژل بی حس کننده و آنتی بیوتیک های قوی و همینطور گیاهان دارویی موثر برای درمان درد عصبی دندان مورد استفاده قرار می گیرند. تاثیر برخی از داروها سطحی و زود گذر است مثلاً اگر برای تسکین درد عصبی دندان تنها از ژل بی حس کننده استفاده کنید بعد از گذشت مدت زمانی که تاثیر بی حسی آن از بین برود دوباره درد دندان از سر گرفته می ‌شود پس بهتر است همیشه درمان های قطعی و دائمی را در دستور کار خود قرار دهیم.

عصب کشی دندان و جراحی ریشه از دیگر روش های پزشکی موثر برای درمان دندان درد عصبی می باشد. اگر اقدامات لازم برای درمان دندان درد صورت نگیرد در نهایت خرابی دندان به حدی پیشروی می کند که راهی جز کشیدن دندان باقی نمی ماند.

شدت دندان درد عصبی

زمانی که به عصب دندان و قسمت مرکزی آن آسیب جدی وارد شود رشته های عصبی از بین می روند و این باعث می شود که شدت درد به مرور بیشتر شود.

شدت و عمق این درد به حدی زیاد می باشد که افراد از روش ها و داروهای مختلفی برای کنترل درد آن استفاده می کنند و همین عامل سبب ایجاد مشکلات دیگری هم می شود. دندان درد عصبی بیشتر در بزرگسالان رخ می دهد و به گونه ای است که بر اساس آن دندان دائمی دارای سطح پیشرفته ای از خرابی و پوسیدگی می باشد.

دندان درد عصبی

علت دندان درد عصبی

دلایلی مانند عدم رعایت بهداشت دندان از مهمترین علل دندان درد عصبی محسوب می شود. به عنوان مثال مسواک نزدن و مصرف مواد غذایی بسیار داغ و یا بسیار سرد باعث آسیب رسیدن به سلامت دندان می شوند که به مرور زمان شدت آسیب به آنها بیشتر شده و به عصب دندان کشیده خواهد شد.

شکستگی دندان و دلایل دیگری مانند دندان قروچه و اضطراب از دیگر عللی محسوب می‌ شوند که در ارتباط مستقیم با دندان درد عصبی هستند. با توصیف دلایل دندان درد عصبی باید گفت که این درد شدید و مبهم که گاهی ریشه آن نامشخص است و در قسمت های مختلف دهان احساس می شود به مرور زمان ایجاد می شود و به طور ناگهانی خود را نشان می دهد.

در صورتی که بتوانیم به درستی از سلامت دندان های خود مراقبت کنیم در بیشتر موارد درگیر این درد شدید و طاقت فرسا نخواهیم شد. با شناخت علل اصلی و مهم دندان درد عصبی به خوبی می توانید از ایجاد آن جلوگیری کنید. درد عصبی دندان در دسته دردهای بسیار شدید قرار دارد و بهتر است از شیوه های درمانی موثر برای خاموش کردن این درد استفاده شود.

این مطلب توسط تیم نویسندگان وبسایت نوشته شده است

دیدگاه های درج شده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *