بی حسی دندان چقدر طول میکشد؟

بی حسی دندان

میزان تزریق بی حسی به دندان با توجه به نوع درمان شما متفاوت است و هرچه میزان بی حسی بیشتر باشد قطعا از بین رفتن اثر بی حسی به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. ابتدا دندانپزشک میزان آسیب رسیدگی دندان را بررسی کرده و نوع درمان شما را تشخیص می دهد و با توجه به میزان سختی درمان به محل مورد نظر بی حسی تزریق می شود.

تزریق بی حسی به دندان

اکثر مواقع تزریق داروی بی حسی با استفاده از آمپول انجام می گیرد که در این حالت دندانپزشک سوزن آمپول را به درون لثه وارد کرده و دوز مشخصی از دارو را به درون لثه تزریق می کند. توجه داشته باشید که تزریق کردن دارو به لثه به صورت یکباره انجام نمی‌گیرد بلکه دندانپزشک این کار را به صورت دو مرحله پشت سر هم انجام می دهد. بی حس کردن دندان ممکن است با درد ملایمی همراه باشد که در برخی از افراد که نیاز به بی حسی عمیق تر و کامل دارند ممکن است این درد شدت بیشتری داشته باشد.

انواع بی حسی دندانپزشکی

دندانپزشکان از روش‌های مختلفی برای بی حسی دندان استفاده می کنند، روش موضعی یکی از پر استفاده ترین روش های بی حسی دندان به شمار می آید که در بیشتر مواقع با تشخیص جراح از این روش برای بی حس کردن دندان استفاده می شود. توجه داشته باشید که در روش بی حسی موضعی تزریق دارو دقیقاً در محل جراحی انجام می گیرد. با انتخاب این روش برای بی حس کردن، فرد بیمار در طول پروسه درمان و جراحی کاملا هوشیار می باشد با این اختلاف که هیچگونه دردی احساس نمی کند.

همچنین بخوانید: حساسیت به بی حسی دندانپزشکی

بی حسی دندان

مدت زمان بی حسی دندان چقدر است؟

به طور معمول تاثیر داروهای بی حس کننده ای که در زمان جراحی دندان تزریق می شوند با هم متفاوت است به گونه ای که برخی از این بی حس کننده ها دارای تاثیر بیشتر و برخی دیگر تاثیر کمتری دارند. همانطور که در موارد قبلی ذکر شد از روش‌های مختلفی برای بی حسی استفاده می ‌کنند بنابراین مدت زمان بی حسی برای آنها هم جداگانه در نظر گرفته می شود. به طور معمول زمان بی حسی بین ۱ تا ۴ ساعت می باشد.

هرچه دارویی که برای بی حسی تزریق می کنند قوی تر باشد و دوز بیشتری از آن استفاده شود مدت زمان بی حسی آن هم بیشتر است این در حالی می باشد که برخی از داروها که به میزان کمتری تزریق می ‌شوند دارای بی حسی کمتری هستند. در حقیقت با توجه به میزان خرابی دندان و نوع جراحی که برای آن در نظر گرفته اند فرد دندانپزشک از داروهایی استفاده می ‌کند که تاثیر بی حسی آنها مناسب پروسه درمان باشد.

چگونه عوارض بی حسی را از بین ببریم؟

لزوما همه افراد بعد از بی حسی دندان دچار عوارض نمی شوند. در حقیقت تزریق این دارو ها باعث می شود که جریان خون در قسمت های مختلف صورت از جمله فک افزایش پیدا کند که این عمل باعث نرم شدن ماهیچه ها می گردد و به دنبال آن بی حسی به طور کامل برطرف می شود.

نکته بسیار مهمی که در رابطه با برطرف شدن بی حسی دندان وجود دارد این است که افراد نباید به هیچ عنوان از داروهای ناشناخته و روش‌های درمانی خطرناک استفاده کنند چرا که در این صورت نه تنها بی حسی برطرف نمی ‌شود بلکه ممکن است عوارض مختلف دیگری هم وجود بیاید.

علت طولانی شدن بی حسی دندان

با تحریک عصب در اثر تزریق داروی بی حس کننده تا ساعات طولانی و حتی چندین روز ممکن است بی حسی صورت را به طور واضح احساس کنیم. در صورتی که مدت زمان بی حسی زیاد باشد باید به کلینیک و دندانپزشک مربوطه مراجعه کرده تا در این صورت برای شما داروهای مناسب تجویز گردد.

اثر طولانی شدن بی حسی تنها با استفاده از داروی مناسب امکان پذیر است که در این حالت معمولاً برای شما داروهایی را در نظر می گیرند که حالت ویتامین دارند. مشکل نام برده شده را نباید مشکل بسیار جدی و نگران کننده در نظر بگیریم چرا که برای برطرف شدن آن روش های مختلفی وجود دارد که با وجود آنها تاثیر بی حسی خیلی سریع از بین می ‌رود و شما می توانید مانند قبل حالات طبیعی خود را احساس کنید.

همچنین بخوانید: درمان خانگی زخم سقف دهان

بی حسی دندان

آیا بی حسی دندان می تواند برای همیشه باقی بماند؟

بی حسی دندان معمولاً به عنوان یک درمان موقت برای کاهش درد در زمان انجام درمان دندان مورد استفاده می شود، در بیشتر موارد بی حسی دندان پس از چند ساعت یا چند روز به طور کامل از بین می رود.

اما در برخی موارد ممکن است بی حسی دندان به دلیل مشکلاتی مانند عفونت، ترمیم عمیق، عصب کشی دندان به صورت دائمی باقی بماند. به عنوان مثال، بعضی از موارد عفونت دندان ممکن است باعث شود که عصب دندان آسیب ببیند و بی حسی دندان دائمی شود. در این موارد، باید با دندانپزشک خود مشورت کنید که بهترین درمان برای حفظ سلامت دندان شما چیست.

2 پاسخ به “بی حسی دندان چقدر طول میکشد؟”

1. فرشته گفت:

سلام یک روزه در ناحیه فک پایین سمت راست دوتا ایمپلنت انجام دادم