علت گوش درد بعد از عصب کشی دندان

علت گوش درد بعد از عصب کشی دندان

دهان و گوش ارتباط نزدیکی با هم دارند بنابراین وقتی عفونت دندان زیاد شود بدون شک این عفونت به گوش هم سرایت می کند که در این صورت عفونت انتقال داده شده به شکل گوش درد نمایان می شود. همچنین بعد از انجام درمان عصب کشی روی دندان ممکن است اعصاب دندان نیز دچار تحریک و التهاب شود که در نتیجه باعث ایجاد گوش درد خواهد شد.

شاید تا به حال شما هم به خاطر پوسیدگی و خرابی دندان مجبور شده اید که بر روی دندان های خود درمان عصب کشی را انجام دهید. با کمک عصب کشی دندان می توانیم دندان آسیب دیده را ترمیم کنیم. از آنجایی که برای عصب کشی مجبور به خارج کردن پالپ عفونی دندان هستیم بنابراین ممکن است بعد از مدتی شاهد بروز برخی از حساسیت ها مانند گوش درد باشیم.

درمان درد گوش بعد از عصب کشی

هنگامی که بعد از عصب کشی دندان گوش شما شروع به درد کرد اگر این درد ملایم بود ممکن است موقتی باشد و می توانید برای تسکین آن از راه های مثل استفاده از حوله گرم، قرص های مسکن و… استفاده کنید. اما اگر درد همچنان ادامه داشت و قابل تحمل نبود حتما با دندانپزشک خود تماس بگیرید و این مشکل را با ایشان در میان بگذارید.

همچنین بخوانید: مراقبت های بعد از عصب کشی دندان

علت گوش درد بعد از عصب کشی دندان

آیا گوش درد بعد از عصب کشی خطرناک است؟

بعد از عصب کشی گوش درد یکی از عارضه های طبیعی به شمار می آید بنابراین نباید خیلی نگران باشید، ممکن است برخی از افراد این تصور را داشته باشند که جراحی آنها با موفقیت انجام نگرفته است به همین خاطر درد را در قسمت گوش خود احساس می کنند اما واقعیت این است که این دردها تاحدودی طبیعی بوده و به مرور بهبود پیدا می کند.

استفاده از روش های تسکین دهنده و داروهای مسکن موقت برای درمان و تسکین گوش درد می تواند درد شما را برای مدتی تسکین دهد در صورتی که درد گوش همچنان به صورت شدید ادامه داشته باشد در این صورت باید به دندانپزشک مربوطه مراجعه کرده و در ارتباط با مشکل خود همه چیز را به طور کامل و واضح برای متخصص عصب کشی توضیح دهید تا در این صورت روش درمانی موثر و داروهای مخصوص را در اختیار شما قرار بدهد.

پیشگیری از گوش درد بعد عصب کشی دندان

بعد از عصب کشی قسمت ریشه دندان به طور کامل ضدعفونی و پاکسازی می ‌شود بنابراین اعصاب دندان شما خیلی حساس و ضعیف می شوند لذا باید تا زمانی که دندان شما ترمیم پیدا می کند به خوبی از دندان خود محافظت کنید.

استفاده از مواد غذایی بسیار داغ و بسیار سرد در این دوران برای سایر افراد ممنوع می باشد، همچنین شما نباید از مواد خوراکی که بافت آن ها سفت می باشد استفاده کنید زیرا در این صورت به دندان شما آسیب جدی وارد می شود.

علاوه بر موارد نام برده شده دندان شما نباید در تماس با هوای مستقیم قرار بگیرد. چنانچه بعد از عصب کشی مبتلا به گوش درد هم هستید می ‌توانید از داروهای موثر هم برای پایان دادن به این عارضه طبیعی استفاده کنید. همچنین باید تا جایی که امکان دارد از مایعات استفاده نمایید (چند ساعت بعد از عصب کشی دندان غذا بخوریم؟) تا زمانی که زخم جراحی دندان شما به طور کامل بهبودی می یابد.

همچنین بخوانید: درد و حساسیت بعد از پر کردن دندان

علت گوش درد بعد از عصب کشی دندان

آیا همه بعد از عصب کشی دندان گوش درد را احساس می کنند؟

در حقیقت عامل اصلی گوش درد این است که در صورت عفونت، اعصاب دندان سیگنال عصبی انتقال می دهند به همین خاطر گوش درد اتفاق می افتد. در نهایت این درد برای تعداد کمی از افراد به وجود می اید و جای نگرانی نیست، دلایل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است باعث به وجود امدن گوش درد شود برای مثال زمانی که دندان شما نیاز به عصب کشی پیدا کرد بهتر است فورا برای درمان اقدام کنید و از به وجود آمدن عفونت ها جلوگیری کنید چراکه عفونت یکی از عامل های اصلی به وجود آمدن درد در ناحیه گوش می باشد.

مطالب مرتبط با این مطلب:

درد بعد از عصب کشی دندان طبیعی است؟

علت ورم صورت بعد از عصب کشی دندان چیست؟

این مطلب توسط تیم نویسندگان وبسایت نوشته شده است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
دیدگاه های درج شده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *