آیا جرم گیری دندان را نازک میکند؟

جرمگیری دندان

رسیدگی به دندان ها تحت هر شرایطی و در سنین مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چون در صورت رسیدگی اصولی و صحیح شما می توانید از پوسیدگی، کرم خوردگی و تغییر رنگ دندان های خود تا سر حد زیادی جلوگیری کنید.

روش های درمانی و مراقبتی مختلفی وجود دارد، که شما به کمک آن ها می توانید از دندان های خود در هر سنی محافظت کنید. یکی از روش های شناخته شده پزشکی جهت درمان و مراقبت دندان جرم گیری دندان می باشد، شما در این روش می توانید برخی از نیازهای دندان خود را جهت طول عمر بیشتر انجام دهید.

آیا جرم گیری دندان را خراب می کند؟

یکی از سوالات متداولی که در زمینه جرم گیری دندان وجود دارد، میزان آسیب رسانی مواد به کار رفته در این روش بر روی سطح دندانی و قسمت های داخلی می باشد، برخلاف باورهای عمومی رایج که هیچ گونه ریشه علمی نداشته و فقط شایعه هستند جرم گیری دندان نه تنها باعث خراب شدن و پوسیدگی دندان نمی شود، بلکه باعث ایجاد یک لایه محافظتی بر روی دندان شده که ضامن بیشتر شدن طول عمر دندان میشود، تحقیقات و بررسی های مختلفی بر روی مواد و متریال به کار رفته در جرم گیری دندان انجام شده است و نتایج حاصل حاکی از عدم آسیب رسانی به بافت دندانی تحت هر شرایطی می باشد.

همچنین بخوانید: بلیچینگ دندان چیست؟ و چگونه انجام می شود؟

جرمگیری دندان

آیا جرم گیری مینای دندان را از بین می برد؟

مینای دندان در واقع یک لایه نامرئی بر روی سطح دندان ها می باشد، که خاصیت مراقبتی داشته و در برابر عوامل حساسیت زا و مخرب از دندان های شما مراقبت می کند، از آن جایی که این روش درمانی بر روی قسمت سطح دندانی انجام می شود.

برخی از بیماران از آسیب دیدن مینای دندانی خود هنگام انجام این روش درمانی و مراقبتی نگران هستند، در حالی که جرم گیری دندان بیشتر نقش محافظتی داشته و مواد و متریال به کار رفته در آن با مینای دندان سازگاری کامل داشته و هیچ گونه آسیبی به آن وارد نمی کند و فقط در این روش جرم های ایجاد شده روی دندان از بین می رود.

چون در صورت تداوم باقی ماندن جرم ها روی سطح دندان و قسمت لثه امکان بروز پوسیدگی های شدید وجود دارد. جرم گیری دندان کوچک ترین میزان از آسیب را نیز به دندان شما تحت هر شرایطی وارد نمی کند.

آیا جرم گیری دندان باعث درد و حساسیت دندان ها می شود؟

در صورت از بین رفتن بافت دندان امکان جبران آن تقریبا غیر ممکن است و اغلب افراد در روش های مراقبتی و درمانی مرتبط با دندان دقت بسیار زیادی به خرج می دهند، تا هیچ گونه آسیبی به دندان ها وارد نشود، جرم گیری دندان بدون بی حسی انجام می شود و فقط مواد مخصوص طی مدت زمان خاصی روی قسمت های مختلف سطح دندان قرار می گیرند و سپس با تجهیزات خاص شستشو انجام می شود.

به همین علت امکان درد و حساسیت پس از اتمام این روش وجود ندارد، چون کوچک ترین تراش و دستکاری روی قسمت دندان و لثه صورت نمی گیرد و فقط جرم گیری نقش محافظتی خود را ایجاد می کند، تا امکان آسیب دیدگی در آینده را افزایش دهد، مواد به کار رفته در جرم گیری دندان به هیچ عنوان حساسیت زا نیستند و شما هیچ گونه درد و التهابی پس از اتمام این روش را حس نخواهید کرد.

همچنین بخوانید: برای درمان عفونت ریشه دندان چه باید کرد؟

جرمگیری دندان

آیا جرم گیری دندان ها را نازک می کند؟

یکی دیگر از شایعه های غلط پیرامون این روش نازک کردن دندان های دائمی می باشد، این اتفاق ناگوار فقط زمانی می تواند رخ دهد، که پزشک سطح دندان شما را به وسیله تجهیزات مخصوص تراش دهد، در صورتی که در این روش هیچ گونه تراشی روی سطح دندان صورت نمی گیرد و در صورتی که میزان جرم دندانی بیش از حد باشد، به کمک تجهیزات خاص دندانپزشکی اقدام به پاک کردن جرم ها به صورت تکمیلی می کند.

آیا جرمگیری برای دندان ضرر دارد؟

در صورتی که به یک پزشک مناسب مراجعه کنید این روش هیچ گونه آسیب و عوارضی به همراه ندارد، چون این شیوه مراقبتی و درمانی در عین سادگی نیازمند دقت و ظرافت خاصی می باشد، خصوصا در کودکان با سنین پایین تر که امکان بلعیدن مواد جرم گیری وجود دارد، پزشک باید از روش های خاص و به روز استفاده کند.

طبق آخرین تحقیقات جامعه پزشکی دانشگاه کالیفرنیا امکان آسیب دیدگی و عوارض در جرم گیری دندان کمتر از ۳ درصد در گروه های سنی مختلف می باشد.

مزایای جرم گیری دندان چیست؟

این روش دارای مزایا و ویژگی های مثبت بسیار زیادی می باشد و به همین علت اغلب افراد در گروه های سنی مختلف تصمیم به جرم گیری دندان خود می کنند.

  • جرم گیری دندان احتمال بروز هرگونه آسیب در قسمت های مختلف را به کمتر از ۵ درصد می رساند.
  • در این روش احتیاجی به تزریق بی حسی نیست.
  • با از بین رفتن جرم های سطحی دندان ظاهر آن ها نچرال و سفیدتر خواهد شد.
  • جرم گیری دندان از بروز هرگونه التهاب در قسمت ریشه و لثه می تواند جلوگیری کند.
  • جرم گیری دندان قبل از دوره های حساس نظیر حاملگی احتمال آسیب دیدن دندان ها را می تواند کاهش دهد.

این مطلب توسط تیم نویسندگان وبسایت نوشته شده است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
دیدگاه های درج شده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *