خوابیدن سریع ورم لثه

ورم لثه

یکی از مشکلات رایج در مورد دهان و دندان، ورم لثه می باشد که ممکن است به دلایل مختلف بروز پیدا کند. به همین دلیل اکثر افراد به دنبال پیدا کردن راهی برای خوابیدن سریع ورم لثه هستند تا از عوارض و درد ناشی از آن در امان باشند. این مشکل می تواند بعد از جراحی های مختلف روی دندان و یا در اثر بیماری و عفونت های باکتریایی رخ دهد. در هر صورت، رعایت نکات مهم در برخورد با این مشکل و اقدامات لازم، می تواند از تداوم آن جلوگیری نماید.

از روش های مختلف می توان ورم لثه را بهبود بخشید که شامل روش های خانگی و غیرخانگی می باشد. اگر مشکل ورم لثه شما حاد و آزار دهنده نمی باشد، با انجام روش های مختلف خانگی می توانید در کمترین زمان ممکن از پیشرفت آن جلوگیری کنید و آن را بهبود بخشید. اما در صورتی که بعد از انجام جراحی های مختلف، بعد از عصب کشی دندان یا بعد از بیماری عفونی خاصی دچار ورم لثه شده اید، بهترین کار مراجعه به دندانپزشک می باشد.

ورم لثه بعد از پر کردن دندان

یکی از مشکلات رایجی که بعد از پر کردن دندان به وجود می آید، ورم لثه می باشد. این ورم در بعضی موارد می تواند طبیعی باشد. زیرا ممکن است به مواد مختلف حساسیت داشته باشید که با ورم لثه نمایان می شود. برای بهبود ورم لثه بعد از پر کردن دندان نیز می توانید با مشورت دندانپزشک از مواد و روش های مختلفی استفاده نمایید. از جمله استفاده از کمپرس یخ به صورت بسته که می تواند تا حدود بسیار زیادی درد و ورم لثه ناشی از حساسیت را بهبود دهد. همچنین در مواردی نیز ممکن است دندانپزشک بنا به نیاز، برای شما مسکن های مختلف را تجویز نماید.

ورم اولیه لثه بعد از پر کردن دندان تا چند روز اولیه کاملا طبیعی است؛ اما در صورت تداوم آن در روز های بعدی، امکان بروز عفونت وجود دارد و نمی توان آن را دست کم گرفت. در این مورد باید سریعا به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا پس از انجام معاینات مختلف، درمان های دارویی مناسب شامل آنتی بیوتیک ها را برای شما تجویز کند. عوارض دیگری نیز بعد از پر کردن دندان وجود دارد که در صورت مواجهه با هر کدام از آنها، بهترین و مطمئن ترین راه، مراجعه و مشورت با دندانپزشک می باشد.

همچنین بخوانید: درد بعد از پر کردن دندان

درمان خانگی ورم لثه دندان عقل

همان طور که گفتیم، ورم لثه می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در هر مورد درمان سریع و به موقع آن ضروری است. ورم لثه نشان دهنده حساس شدن لثه ها و احتمال بروز عفونت های مختلف می باشد. گاهی اوقات نیز عدم استفاده از مسواک نامناسب، ممکن است باعث ورم لثه شود.

یکی از اولویت های همه ی افراد برای رفع چنین مشکلاتی، درمان خانگی ورم لثه و دندان عقل می باشد. در صورت غیر عفونی بودن ورم لثه، می توان از روش های خانگی مختلف برای درمان ورم لثه دندان عقل استفاده کرد. یکی از بهترین روش های موجود، استفاده از روغن نعناع می باشد که برای تاثیر آن بر روی لثه و کاهش ورم، باید حدود 10 قطره از روغن نعناع را در آب گرم بریزید و دهان خود را با ترکیب آن را به صورت روزانه شست و شو دهید.

مصرف دمنوش نعناع نیز می تواند یکی از روش های بهبود ورم لثه باشد. برای این کار نیز کافی است که چند برگ نعناع را در مقداری آب جوش بریزید و پس از چند دقیقه، دمنوش آن را مصرف کنید. برای استفاده از این روش می توانید از برگ تازه نعناع و یا پودر خشک شده ی آن دمنوش درست کنید.

روش های دیگری نیز برای درمان خانگی ورم لثه دندان عقل وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به این موارد اشاره کرد: استفاده از آب نمک، روغن میخک، آلوئه ورا، جویدن میوه ها و سبزی های تازه، غرغره کردن آب لیموترش تازه، مسواک زدن با جوش شیرین، قرار دادن آب لیمو ترش و گل رز در داخل دندان و بسیاری از روش های درمانی دیگر که باعث درمان و بهبود ورم لثه می شوند.

درمان سریع ورم لثه در خانه

در صورتی که درد و ورم لثه شما با عوارض دیگری همراه نمی باشد، انجام روش های مختلف خانگی و ترکیبات گیاهی مناسب می تواند باعث درمان سریع درد و ورم لثه شود. اما در صورتی که درد و یا ورم لثه غیر عادی بوده و به صورت طولانی مدت نیز ادامه دارد، مراجعه به دندانپزشک ضروری خواهد بود. در اکثر موارد، درد و ورم لثه به راحتی قابل تسکین می باشد.

از عوارضی که ممکن است نشان دهنده عفونت لثه باشد، می توان به درد شدید لثه اشاره کرد که همراه با سوزش و التهاب می باشد. علاوه بر این، درد و ورم لثه ممکن است باعث بروز اختلالاتی در غذا خوردن و یا حتی خوابیدن فرد شود. در چنین شرایطی، دندانپزشک با انجام معاینه های مختلف، علت اصلی ورم و درد لثه را مشخص می کند و دارو های آنتی بیوتیکی مختلف را برای شما تجویز می نماید.

همچنین بخوانید: حساسیت دندان به سرما (علت و درمان)

درمان ورم لثه در طب سنتی

روش های مختلفی برای درمان ورم لثه در طب سنتی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان بهبودی کامل را به دست آورد. از مهم ترین روش ها، استفاده از نخود سبز می باشد. برای استفاده از خواص درمانی نخود سبز، ابتدا باید به مدت چند روز در آب خیسانده شود سپس با استفاده از آب آن، دهان خود را شست و شو دهید.

استفاده از انجیر خشک و جوشاندن آن با شیر نیز می تواند تاثیر درمانی فوق العاده ای در درمان ورم و درد لثه داشته باشد. ترکیب مورد نظر را به صورت روزانه در دهان غرغره کنید تا اثرات درامین آن را به مرور زمان مشاهده نمایید.

استفاده از این روش ها می تواند باعث بهبودی سریع ورم لثه شود؛ اما به منظور اطمینان از انجام روش های درمانی و همچنین علت بروز ورم لثه، مشورت با دندانپزشک و استفاده از آنتی بیوتیک های مختلف الزامی خواهد بود.