زمان طلایی مسواک زدن

زمان طلایی مسواک زدن

زمان طلایی مسواک زدن پس از هر وعده غذایی

بهداشت دهان و دندان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، در سایه رعایت بهداشت دندان شما می توانید احتمال آسیب دیدگی و پوسیدگی دندان های خود را تا سر حد قابل توجهی کاهش دهید. یکی از مهم ترین نکات در خصوص بهداشت دهان و دندان مسواک زدن می باشد، زمان طلایی مسواک زدن اگر در طول شبانه روز به دقت رعایت شود، شما بهترین نتایج را دریافت خواهید کرد. در سایه مسواک زدن در تایم طلایی احتمال پوسیدگی و کرم خوردگی دندان های شما بسیار کاهش خواهد یافت، بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده در موسسات مختلف دندانپزشکی تایم طلایی مسواک زدن ۳۰ دقیقه بعد از مصرف هر ماده غذایی می باشد، تحت چنین شرایطی شما می توانید شانس پوسیدگی و کرم خوردگی دندان های خود را به صفر برسانید. مسواک زدن در تایم طلایی مختص رنج سنی خاصی نمی باشد و تمامی افراد باید در سنین مختلف به این نکته توجه کافی داشته باشند.

مزیت های بارز مسواک زدن در تایم طلایی:

مسواک زدن در تایم طلایی دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی می باشد و به همین جهت توصیه جامعه دندانپزشکی مسواک زدن در تایم مشخصی می باشد، شما به واسطه مسواک زدن در تایم طلایی از تشکیل هرگونه جرم و پلاک بر روی سطح دندان خود جلوگیری می کنید، همچنین احتمال بروز هرگونه کرم خوردگی تحت چنین شرایطی کمتر می باشد. در سایه مسواک زدن در تایم مشخص سلامت دندان های شما همیشه حفظ خواهد شد و هیچ خطری بافت و ریشه دندان شما را تهدید نخواهد کرد. به کمک مسواک زدن در تایم طلایی شما می توانید احتمال بروز هرگونه التهاب و عفونت را در قسمت لثه بسیار کاهش دهید، چون عوامل میکروبی و جرم ناشی از مواد غذایی در صورت مسواک نزدن در تایم مشخص به بافت میانی دندان نفوذ می کنند.

احتمال تغییر رنگ دندان های شما در اثر مسواک زدن در بهترین زمان پس از مصرف مواد غذایی به مراتب کمتر می باشد، چون جرم و پلاک ها بلافاصله به کمک مسواک از بین می روند و روی سطح دندان شما تجمع پیدا نمی کنند.

مدت زمان لازم برای مسواک زدن در رنج سنی مختلف:

 

مدت زمان لازم برای مسواک زدن در رنج سنی مختلف:

 

یکی از مهم ترین نکات پیرامون سلامت دندان ها که شما باید توجه کافی به آن داشته باشید، مدت زمان مسواک زدن می باشد. اگر شما مسواک زدن را در مدت زمان کوتاهی انجام دهید، قطعا از ویژگی های بارز مسواک زدن بهره مند نخواهید شد. طبق آخرین بررسی های به عمل آمده در دانشکده های معتبر دندانپزشکی اروپایی مدت زمان استاندارد و مناسب مسواک زدن در حالت عادی برای گروه های سنی مختلف ۲ الی ۳ دقیقه می باشد و در طی این فرایند شما باید بخش های مختلف دندان و لثه را به کمک مسواک و خمیر دندان به خوبی تمیز کنید.

اگر مدت زمان استاندارد مسواک زدن را رعایت نکنید، قطعا در آینده ای نه چندان دور درگیر مشکلات مختلف در قسمت دندان و لثه خواهید شد.

چگونه درست مسواک بزنیم؟

برای مسواک زدن به شیوه ای اصولی و استاندارد شما باید پارامترهای مختلفی را رعایت کنید، مهم ترین نکته در این خصوص انتخاب مسواک مناسب و استاندارد می باشد. برای گروه های سنی مختلف مسواک های گوناگونی وجود دارد، که هر یک به لحاظ سایز و اندازه با یکدیگر تفاوت داشته و شما باید مسواکی با طول مناسب و بافت لطیف را انتخاب کنید. در گام دوم بهره گیری از یک خمیر دندان با کیفیت را فراموش نکرده و برای رنج سنی کمتر از خمیر دندان های مختص کودکان کمک بگیرد. هنگام مسواک زدن حتما دقت بیشتری به خرج دهید و بیشتر دندان های پیشین را شستشو دهید.

این دندان ها بیشتر در معرض پوسیدگی قرار دارند، هنگام مسواک زدن مراقب باشید، به هیچ عنوان آسیبی به بافت لثه وارد نکنید، همچنین برای مسواک زدن از ترفندهای شستشوی دورانی دندان ها کمک بگیرید.

مسواک قبل از صبحانه یا بعد از صبحانه؟

عده بسیار زیادی از افراد ترجیح می دهند، که قبل از صبحانه مسواک بزنند، در صورتی که این یک باور کاملا اشتباه و غلط می باشد. مسواک زدن در وعده صبحانه باید بعد از مصرف مواد غذایی صورت بگیرد. هنگامی که شما در ساعات اولیه صبح اقدام به مسواک زدن می کنید، لثه و بافت دندان شما دارای بیشترین میزان از التهاب می باشد، توصیه های متخصصین دندانپزشکی در خصوص این موضوع مسواک زدن پس از میل کردن صبحانه می باشد.

در سایه رعایت این نکته شما می توانید سلامتی را در هر سنی به دندان های خود هدیه دهید.

بعد از مسواک زدن آب بخوریم؟

یکی از عادت های رایج در بین افراد نوشیدن آب بلافاصله پس از مسواک زدن می باشد، که از دیدگاه دندانپزشکی نوشیدن آب پس از مسواک زدن کاملا اشتباه است. تمامی خمیردندان ها حاوی فلوراید هستند و فلوراید به کمک ایجاد یک لایه محافظت کننده روی دندان از پوسیدگی آن ها جلوگیری به عمل می آورد و بعد از حدود ۳۰ الی ۴۵ دقیقه ترکیبات فلوراید جذب بافت و سطح دندان می شوند. شما به واسطه نوشیدن آب بلافاصه پس از مسواک زدن در واقع روند جذب این ترکیبات به دندان را با مشکل مواجه کرده و در نهایت زمینه بروز مشکلات متعدد را فراهم می کنید.

بهترین زمان برای نوشیدن آب بعد از مسواک زدن بعد از ۳۰ الی ۴۵ دقیقه می باشد، شما در صورت عدم رعایت این زمان بندی در واقع احتمال بروز هرگونه عارضه در قسمت دهان و دندان را افزایش می دهید.

روزانه چند بار مسواک بزنیم؟

 

 

روزانه چند بار مسواک بزنیم؟

 

شما در طول روز باید در مدت زمان های مشخصی اقدام به مسواک زدن کنید، در غیر این صورت شما سلامت و بهداشت دهان و دندان خود را با مشکل مواجه خواهید کرد. آخرین بررسی های جدید به راحتی ادعا کرده است، که هر فرد در طول روز باید ۳ بار مسواک بزند، شما به کمک ۳ بار مسواک زدن در طول روز می توانید هرگونه عامل خارجی روی سطح دندان ها نظیر: باکتری و میکروب ها را از بین ببرید. ۳ بار مسواک زدن در طول روز در مدت زمان های خاصی باید انجام شود، در واقع مسواک زدن پس از هر وعده غذایی در طول روز یک شرط اساسی است، که شما باید توجه کافی به آن داشته باشید.

حتما برای مسواک زدن در هر وعده تایم طلایی ۳۰ دقیقه را رعایت کنید و سپس اقدام به مسواک زدن کنید، چون در غیر این صورت مسواک زدن نتایج مثبتی در جهت رعایت بهداشت دهان و دندان برای شما نخواهد داشت.

هزینه های دندانپزشکی در سال جدید ارزان قیمت و اقتصادی تلقی می شود، اما قطعا پیشگیری از بروز هرگونه عارضه ای حرف اول را می زند.

این مطلب توسط تیم نویسندگان وبسایت نوشته شده است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
دیدگاه های درج شده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *