روکش دندان عصب کشی شده

روکش دندان عصب کشی شده

روکش و عصب کشی دندان در رده فرایندهای درمانی شناخته شده در حوزه دندانپزشکی قرار دارند، که علاوه بر حفظ بافت دندان از تخریب آن نیز تا سر حد قابل توجهی جلوگیری می کنند. شما به کمک روکش و عصب کشی دندان می توانید تا سر حد قابل توجهی عمر مفید دندان را افزایش دهید.

روکش دندان ظاهری کاملا مشابه به دندان واقعی داشته و هیچ گونه تفاوتی ندارد. عصب کشی دندان یک ضرورت برای از بین بردن بافت های سلولی و عصب های مرده در قسمت ریشه و لثه به شمار می آید، در برخی از بیماران از هر دو روش استفاده می شود و در گام اول عصب کشی دندان صورت می گیرد و در گام دوم پزشک اقدام به روکش دندان می کند، تحت چنین شرایطی حتی دندان های بیش از حد پوسیده را نیز به راحتی می توان درمان کرد و روند درگیری دندان با پوسیدگی و کرم خوردگی را به حداقل رساند.

علت اصلی روکش دندان پس از عصب کشی چیست؟

یکی از پرسش های بنیادی پیرامون روکش دندان ضرورت انجام این روش پس از عصب کشی دندان می باشد. دندان های عصب کشی شده معمولا ظاهر اولیه خود را از دست می دهد و حتی بر اثر پوسیدگی و عصب کشی بسیار ضعیف تر شده و تغییر رنگ ایجاد می شود. معمولا دندان هایی که فقط عصب کشی و پر شده اند، بعد از گذشت چندین سال دوباره در قسمت دیواره ها دچار مشکل می شوند و همچنین ظاهر کلی دندان روکش شده، با دندان عصب کشی شده به هیچ عنوان یکسان نیست.

دندان روکش شده کاملا ظاهری متفاوت داشته و در صورت رعایت نکات مراقبتی مانند دندان عادی طول عمر بالایی خواهد داشت. عمر دندان عصب کشی شده خود را به کمک روکش دندان می توانید بیش از چندین برابر افزایش دهید.

روکش دندان عصب کشی شده

مزایای انجام روکش دندان پس از عصب کشی

از علل اصلی محبوبیت این روش در بین بیماران و پزشکان ویژگی ها و مزایای مثبت آن در مقایسه با سایر روش های درمانی مشابه است، روکش دندان در صورت نصب اصولی و صحیح توسط پزشک کوچک ترین میزان از آسیب و عوارض را برای قسمت لثه شما به وجود نخواهد آورد و به همین ترجیح دنیای پزشکی امروزی این روش می باشد.

  • روکش دندان بیش از ۱۰ سال طول عمر دارد و در صورت مراقبت اصولی این مقدار می تواند افزایش یابد.
  • این روکش باعث آسان تر شدن روند هضم غذاها شده و حتی غذاهای سفت و سخت را نیز به راحتی می توانید بجوید.
  • روکش دندان حتی بعد از گذشت چندین سال دچار تغییر رنگ نمی شود و به همین علت محبوبیت بیشتری در بین بیماران دارد.
  • انواع روکش دندانی بافتی مشابه به دندان واقعی داشته و تشخیص دندان واقعی از نوع روکش شده عملا غیرممکن به شمار می آید.
  • هزینه های مربوط به انجام روکش دندان کاملا معقول و مقرون به صرفه است.
  • روکش دندان در هر سنی قابل اجرا است و هیچ محدودیتی از این بابت وجود ندارد.

بررسی قیمت روکش دندان پس از عصب کشی

از پارامترهای تعیین کننده قیمت روکش نوع و جنس آن می باشد، این روکش توسط لابراتوارهای مخصوص دندان در کیفیت های گوناگون تولید می شود و هر یک دارای قیمت متفاوتی هستند، بر همین اساس رنج قیمت گوناگونی در خصوص روکش دندان وجود دارد. نوع دندان در تعیین قیمت روکش دندان دخیل است، معمولا پزشک بر اساس شماره دندان قیمت نهایی را اعلام می کند. به طور کلی هزینه روکش و عصب کشی دندان بیش از حد گران قیمت نبوده و شما با کمترین هزینه می توانید این فرایند درمانی طی کنید. یکی از نگرانی های اخیر بیماران افزایش قیمت این روش های درمانی در سال جدید، در صورتی که در سال جدید نیز روکش و عصب کشی دندان با افزایش قیمت خاصی مواجه نشده است.

چه دندان هایی نیازمند عصب کشی و روکش هستند؟

عصب کشی دندان در واقع یک درمان تکمیلی شناخته می شود و پزشک پس از انجام بررسی های مختلف اقدام به عصب کشی دندان می کند. کاندیدهای اصلی عصب کشی دندان هایی با پوسیدگی های وسیع و همچنین پرکردگی های قبلی و همچنین بیمارانی با مشکلات نکروز دندان هستند، تحت چنین شرایطی پزشک ترجیح می دهد، از عصب کشی دندان کمک بگیرد.

پس از اقدام به عصب کشی دندان اگر میزان درگیری عمقی بوده و دیوارهای کانالی از بین رفته باشد. پزشک جهت حفظ دندان بهره گیری از روکش دندان را پیشنهاد می کند، این نوع از روکش ها دارای بافت سرامیکی بوده و به هیچ عنوان قابل تشخیص نیستند.

روکش دندان عصب کشی شده

ویژگی های اصلی دندان عصب کشی شده

در واقع در فرایند عصب کشی پزشک متخصص دندانپزشکی به کمک تجهیزات مربوط به از قسمت مرکزی معمولا به عمق ریشه دندان نفوذ می کند و در نهایت اقدام به خارج کردن ریشه و عصب مربوط می کند. دندان های عصب کشی شده به هیچ عنوان حتی در صورت پوسیدگی و کرم خوردگی باعث ایجاد درد نمی شوند، دندان عصب کشی شده به دلیل انجام فرایند درمانی و همچنین پوسیدگی گسترده دیواره های ضعیف تری دارد و این دیواره ها باید با نهایت دقت مراقبت شوند، تا مشکل خاصی به وجود نیاید.

روکش دندان باعث حفاظت ۱۰۰ درصدی از بافت دندان می شود. برخی از بیماران بنا به دلایل مختلف روکش دندان را پس از عصب کشی انجام نمی دهند، چنین افرادی به طور عادی حدود ۷۳ درصد بیشتر در معرض شکستگی دیواره های دندانی قرار دارند و همچنین در صورت شکستگی وسیع در دیواره های دندان امکان ترمیم دوباره وجود ندارد و شما دندان خود را به طور کامل از دست خواهید داد. دندان اندو شده حتما توسط یک پزشک متخصص دندانپزشکی مطابق با اصول نوین باید روکش شود، در غیر این صورت شما در مدت زمان کوتاهی دندان خود را از دست خواهد داد.

انواع مختلف روکش دندانی

برخلاف تمامی باورهای رایج روکش دندانی فقط یک نوع ثابتی نداشته و در نمونه های مختلف طراحی و ساخته می شود و هر یک به لحاظ کیفیت و قیمت با یکدیگر تفاوت دارند.

  • روکش های فلزی و طلا
  • روکش های تمام سرامیکی جدید
  • روکش سرامیکی فلزی جدید
  • روکش های استیل باکیفیت

این مطلب توسط تیم نویسندگان وبسایت نوشته شده است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
دیدگاه های درج شده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *