بررسی اجمالی دندان مصنوعی ثابت چسبی+ ویژگی های اصلی

دندان مصنوعی ثابت چسبی

شما در اثر عوامل مختلف محیطی ژنتیکی و حتی افزایش سن می توانید به تدریج دندان های دائمی خود را از دست دهید، تحت چنین شرایطی شما در روند بلع و حتی تکلم با مشکل مواجه خواهید شد. همچنین افرادی که دندان های خود را از دست می دهند، از اعتماد به نفس بسیار پایینی برخوردار هستند و همیشه نمی توانند به راحتی لبخند بزنند، یکی از راهکارهای قطعی برای جبران دندان های از دست رفته و تامین زیبایی لبخند شما قطعا دندان مصنوعی ثابت چسبی می باشد.

دندان مصنوعی ثابت چسبی همانند دندان های طبیعی زیبا و نچرال است و حتی در روند هضم و بلع غذاها به شما کمک می کند. این دندان های مصنوعی به قدری ظاهری طبیعی دارند، که هر کسی متوجه مصنوعی بدون آن ها نخواهد شد.

اگر به دنبال تامین و ترمیم زیبایی دندان های خود هستید، دندان های مصنوعی ثابت چسبی را فراموش نکنید؛ این نوع از دندان های مصنوعی در هر دو فک قابل اجرا هستند و به هیچ عنوان باعث آسیب به بافت لثه و دهان نمی شود. شما با انتخاب این روش گامی بزرگ در جهت زیبایی بیشتر چهره خود بر خواهید داشت، زیبایی حق مسلم هر انسانی برای اعتماد به نفس بیشتر است.

بررسی چیستی دندان مصنوعی ثابت چسبی:

این دندان مصنوعی در مقایسه با نمونه های قبلی دارای طراحی متفاوتی است و حتی کارایی آن کاملا مشابه به دندان های واقعی می باشد. این دندان های مصنوعی به خوبی در قسمت فک قرار می گیرند و حتی در اثر تکلم و در روند بلع غذاها از جای خود در فک تکان نمی خورند، چون این دندان مصنوعی به واسطه چسبی مخصوص کاملا در قسمت فک فیکس شود. این دندان مصنوعی به گونه ای است، که چسب آن بیش از چندین روز ماندگاری دارد، احتمال جا به جایی این دندان مصنوعی در دهان تقریبا صفر است. این نوع از دندان های مصنوعی در مدت زمان کوتاهی توانسته اند، محبوبیت قابل توجهی را به دست بیاورند، چون با هزینه ای کم قابل اجرا می باشد، در مواردی که پزشک تشخیص می دهد. وضعیت دهان و لثه برای اجرای دندان مصنوعی ثابت چسبی ایده آل است، این روش انتخاب می کند.

این دندان مصنوعی دارای بافتی کاملا طبیعی است، که به هیچ عنوان باعث آسیب قسمت های مختلف دهان و لثه نمی شود. این دندان ها به راحتی در هر سنی قابل استفاده هستند و هیچ گونه محدودیت سنی در استفاده از چنین دندان های مصنوعی وجود ندارد.

مراحل اجرای دندان مصنوعی ثابت چسبی کدامند؟

در اولین گام برای نصب چنین دندان هایی شما باید یک متخصص دندانپزشکی با تجربه در این زمینه را برگزینید، سپس پزشک اقدام به تصویر برداری از دندان های باقی مانده شما می کند و حتی در همان جلسه اول بافت لثه و شرایط دندانی به دقت بررسی می شود. در ادامه پس از بررسی های لازم پزشک تشخیص می دهد، که فرد متقاضی جهت اجرای این روش مناسب است، یا خیر، در گام بعدی پزشک اقدام به کشیدن دندان های پوسیده ای می کند؛ که قابل ترمیم نیستند و راهی برای احیای دوباره آن وجود ندارد.

معمولا کشیدن دندان های پوسیده و کرم خورده در یک یا دو جلسه به پایان می رسد، سپس پس از کشیدن دندان ها و بهبود بافت لثه به کمک یک خمیر آماده که مختص دندانپزشکی است.
قالب فک گرفته می شود، تا دندان مصنوعی به خوبی در فک جای بگیرد و فرد احساس راحتی بیشتری داشته باشد. در ادامه لابراتوار دندانسازی اقدام به ساخت دندان مصنوعی ثابت چسبی می کند و سپس پس از آماده سازی در جلسه بعدی روی فک زیباجو قرار می گیرد. معمولا قبل از نصب نهایی دندان مصنوعی به لحاظ راحتی مورد بررسی قرار می گیرد.

پزشک در قسمت ستونی دندان مصنوعی از چسب مخصوص استفاده می کند و در نهایت دندان مصنوعی شما نصب می شود.

درمان ریشه

هزینه دندان مصنوعی ثابت چسبی در سال جاری:

یکی از عوامل اصلی که باعث محبوبیت این روش در سال های اخیر شده است، قیمت مناسب جهت بهره گیری از این روش می باشد. در واقع شما با کمترین میزان از بودجه نیز می توانید بهترین دندان مصنوعی ثابت چسبی را نصب کنید و به زندگی خود به سبکی جدیدی و سالم ادامه دهید، هزینه نهایی اجرای این روش بر اساس نرخی مصوب در نظر گرفته می شود.

اما به طور کلی شما هزینه مضاعفی جهت اجرای این روش پرداخت نخواهد کرد، شما با کمترین میزان از بودجه نیز می توانید بهترین دندان مصنوعی ثابت چسبی را نصب کنید. هزینه های نهایی جهت اجرای این روش در مقایسه با دیگر شیوه های احیای دندانی نظیر ایمپلنت و کاشت دندان بسیار ارزان تر است.

اگر شاخص قیمت برای شما بسیار اهمیت دارد، حتما مطابق با این روش نسبت به ترمیم دندان های از دست رفته خود اقدام کنید.

مواد اصلی به کار رفته در دندان مصنوعی ثابت چسبی چیست؟

بررسی های مختلفی در خصوص مواد اولیه و متریال به کار رفته در این محصول صورت گرفته است، تا ماده ای انتخاب شود؛ که بیشترین میزان از سازگاری را با بافت فک داشته باشد. تا این دندان مصنوعی هیچ گونه حساسیت خاصی را به وجود نیاورد، حدود ۹۹ درصد از دندان های مصنوعی که طراحی و تولید می شوند، از مواد کامپوزیتی و سرامیکی طراحی و ساخته می شوند.
این مواد بیشترین شباهت را به دندان های واقعی دارند و حتی از استحکام قابل توجهی برخوردار هستند. از دیگر مواد اولیه و متریالی که در ساخت دندان مصنوعی به کار گرفته می شوند، می توان به: مواد رزینی اپوکسی، پلی استر، متاکریلات و سیلان ها اشاره کرد؛ درصد هر یک از این مواد در ساخت دندان مصنوعی متغیر می باشد.

لابراتوارهای دندانسازی با دقت تمام مراحل ساخت را دنبال می کنند، تا محصول نهایی بدون نقص و کاملا طبیعی باشد.

آشنایی کامل با ویژگی های دندان مصنوعی ثابت چسبی:

این روش به واسطه ویژگی های مثبتی که دارد، توانسته محبوبیت بیشتری را در بین افراد به دست بیاورد، این نوع از دندان های مصنوعی از طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند و به راحتی لب پر نمی شود. دندان های مصنوعی چسبی در برابر ضربه های احتمالی کاملا مقاوم می باشد، این نوع از دندان های مصنوعی هیچ گونه فشاری به قسمت فک وارد نمی کنند، این نوع از دندان های مصنوعی شباهت بالای ۹۸ درصدی به دندان واقعی دارند، دندان های مصنوعی ثابت چسبی از پایداری کاملا بالایی برخوردار هستند.
شما بدون هیچ گونه جراحی می توانید دندان مصنوعی خود را نصب کنید و از ویژگی های خاص آن بهره مند شوید، این نوع از دندان های مصنوعی به هیچ عنوان باعث التهاب لثه نمی شوند.

شما به کمک این دندان مصنوعی می توانید از خوردن هرگونه غذایی با دندان های جدید خود نهایت لذت را ببرید. مراقبت از دندان مصنوعی ثابت چسبی:

شما باید تحت هر شرایطی مراقبت از دندان های مصنوعی خود را در اولویت اول قرار دهید، تحت چنین شرایطی طول عمر دندان های مصنوعی خود را به راحتی می توانید افزایش دهید. شما باید از دندان های مصنوعی خود همیشه به خوبی مراقبت کنید، تمیز کردن دندان های مصنوعی ثابت چسبی را همیشه در اولویت اول خود قرار دهید و روزانه ۳ بار دندان های خود را با مسواک و خمیر دندان بشویید، از خمیر دندان های مخصوص استفاده کنید، چنین خمیر دندان هایی حاوی میزان فلوراید کمتری هستند و باعث آسیب دیدن دندان های مصنوعی شما نمی شوند.

از خوردن مواد غذایی سفت و سخت تا حد امکان پرهیز کنید، مصرف مواد غذایی اسیدی و حاوی ترکیبات شیمیایی را به حداقل برسانید. چنین مواد غذایی آسیب های جبران ناپذیری را به دندان های مصنوعی شما وارد می کنند.

این مطلب توسط تیم نویسندگان وبسایت نوشته شده است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
دیدگاه های درج شده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *