تعرفه دندانپزشکی بیمه نیروهای مسلح

تعرفه دندانپزشکی بیمه نیروهای مسلح

بسیاری از مراجعه کنندگانی که جهت عصب کشی و ترمیم دندان های خود به مراکز مختلف مراجعه می کنند، جز خانواده هایی هستند که تحت بیمه های درمانی نیرو های مسلح به شمار می روند. هزینه عصب کشی و ترمیم دندان برای این افراد با مراجعه کنندگان عادی متفاوت است و کاهش قابل توجهی را شامل می شود. هزینه های دندانپزشکی با بیمه نیروهای مسلح متفاوت است و هر کدام از خدمات مربوط به ترمیم دندان دارای تعرفه ی خاصی خواهد بود. در این مورد ممکن است برای برخی از افراد، هزینه های دندانپزشکی را به صورت کامل پوشش دهد؛ اما برخی دیگر شامل میزان کمتر یا بسیار جزئی شود. در هر صورت هزینه های مربوط به دندانپزشکی نیرو های مسلح نسبت به هزینه های عادی کمتر بوده و این مقدار بستگی به نوع عضویت مراجعه کنندگان در نیرو های مسلح دارد.

لیست کامل تعرفه های دندانپزشکی بیمه نیروهای مسلح

تعرفه های مربوط به هزینه های دندانپزشکی در نیرو های مسلح، همیشه جز سوالات پرتکرار بوده است که مراجعه کنندگان می پرسند. سوالی که در این مورد مطرح است، این است که چه مراکز و کلینیک هایی با بیمه نیرو های مسلح قرارداد دارند؟ نمی توان انتظار داشت که تمامی کلینیک های دندانپزشکی و دندانپزشکان، دارای طرف قرارداد با این بیمه ها باشند. معمولا برای این کار نیز، الزامی وجود ندارد. زیرا بسیاری از دندانپزشکان، با هیچ شرکت یا بیمه ای، هیچ گونه ارتباط بیمه ای ندارند.

تعرفه دندانپزشکی بیمه نیروهای مسلح

تعرفه های دندانپزشکی بیمه نیروهای مسلح ۱۴۰۲

یکی از بهترین مزایای بیمه سربازی، بیمه نیرو های مسلح می باشد که با استفاده از آن، سربازان و مشمولان می توانند از هزینه های بسیار به صرفه ای برای انجام عصب کشی دندان و یا عصب کشی مجدد دندان استفاده نمایند. تعرفه های دندانپزشکی بیمه نیروهای مسلح ۱۴۰۲ در موارد مختلف دارای تفاوت هایی می باشد. البته این مزایا برای افرادی که به طور رسمی عضو این نهاد ها بوده نیز قابل استفاده می باشد و تنها مختص سربازان نیست. تعرفه هایی که برای بیمه نیرو های مسلح در نظر گرفته می شود، بر اساس نوع آن متغیر است. به طور مثال تعرفه هزینه دندانپزشکی بیمه نیرو های مسلح برای عصب کشی با تعرفه ی مربوط به عصب کشی مجدد دندان و یا جراحی ریشه دندان متفاوت است. نکته ی مهمی که در مورد ترمیم و عصب کشی دندان با استفاده از بیمه نیرو های مسلح وجود دارد، این است که جراحی هایی که به عنوان جراحی زیبایی دندان در نظر گرفته می شود، تحت پوشش این بیمه قرار نخواهند گرفت.

هزینه عصب کشی دندان با بیمه نیروهای مسلح

هزینه عصب کشی دندان با توجه به پارامتر های مختلفی می تواند متفاوت باشد. از جمله عواملی که بر روی تعیین قیمت عصب کشی دندان تاثیر می گذارد، نوع عصب کشی و دندان می باشد. به طور مثال عصب کشی دندان ممکن است به صورت عادی و تحت بیهوشی باشد که هزینه های این دو نوع عصب کشی با هم متفاوت است.

موادی که جهت پر کردن دندان نیز استفاده می شود، یکی از اصلی ترین عوامل تفاوت در هزینه ها می باشد. از جمله موادی که برای پر کردن دندان استفاده می شود، آمالگام و کامپوزیت هستند که تفاوت هایی با هم خواهند داشت. نکته ی مهمی که در مورد این هزینه ها وجود دارد، این است که تعرفه های دندانپزشکی بر اساس فاکتور های مختلفی تغییر می کند. به طور مثال، تعرفه هزینه دندانپزشکی در سال 1402 با 1401 متفاوت است.

به طور کلی، هزینه های مربوط به عصب کشی و ترمیم دندان، می تواند از 800 تا 1 میلیون و 500 هزار تومان متفاوت باشد که این تعرفه به عنوان تعرفه حالت عادی در نظر گرفته می شود. امروزه بسیاری از افراد با استفاده از بیمه های مختلف، هزینه های مربوط به ترمیم و عصب کشی دندان های خود را تا حدود بسیار زیادی کاهش می دهند و یا در مواردی نیز ممکن است که هزینه های لازم را به طور کامل پوشش دهد.

یکی از روش هایی که برای کاهش هزینه های ناشی از ترمیم و عصب کشی دندان وجود دارد، استفاده از بیمه نیرو های مسلح می باشد که استفاده از آن برای سربازان، کارمندان و بازنشستگان این نهاد ها امکان پذیر خواهد بود. بیمه نیرو های مسلح بر اساس جایگاه و نوع فعالیت این افراد، درصدی از هزینه های مربوط به دندانپزشکی را بر عهده می گیرد که می تواند به صورت کامل یا جزئی باشد. تمام مراکز و کلینیک های دولتی و شخصی نیز با این بیمه ها طرف قرارداد نیستند. به همین دلیل، به منظور پرداخت هزینه عصب کشی دندان با بیمه نیروهای مسلح، بهتر است به سازمان های مربوط به بیمه نیرو های مسلح مراجعه نمایید. نکته مهمی که در مورد استفاده از این نوع بیمه ها دارد، این است که می توانید با کلینیک های طرف قرارداد بیمه، برای دریافت نوبت نیز اقدام نمایید.

تعرفه دندانپزشکی بیمه نیروهای مسلح

هزینه ترمیم دندان با بیمه نیروهای مسلح

امروزه برای افرادی که دارای عضویت در نیرو های مسلح هستند، مزایایی در نظر گرفته شده است که یکی از مهم ترین آن ها، هزینه ترمیم و درمان ریشه دندان با بیمه نیروهای مسلح می باشد. با توجه به این مزایا، سربازان و مشمولان می توانند با در دست داشتن دفترچه بیمه نیرو های مسلح خود و مراجعه به کلینیک های تحت قرارداد با این بیمه ها، از مزایا و تعرفه های کاهش هزینه های مربوط به عصب کشی و یا ترمیم دندان ها استفاده نمایند.

دکتر ثنا جباری متخصص درمان ریشه در کرج می باشد که در زمینه ترمیم و عصب کشی دندان در بزرگسالان و کودکان فعالیت می کند و با استفاده از ابزار های مدرن و به روز، از جدید ترین متد مورد نیاز برای ترمیم دندان و عصب کشی استفاده می کند. در کرج و بسیاری از مراکز مختلف کشور، کلینیک های خصوصی و دولتی دارای قرارداد با بیمه نیرو های مسلح و سایر بیمه ها هستند اما لازم به ذکر است که دکتر جباری با هیچ بیمه ای طرف قرارداد نیست.

این مطلب توسط تیم نویسندگان وبسایت نوشته شده است.

دیدگاه های درج شده:

12 پاسخ به “تعرفه دندانپزشکی بیمه نیروهای مسلح”

  1. طاهری گفت:

    سلام از بیرجند هستم برای عصب کشی و ترمیم دندان پسرم به یکی از کلینیک های طرف قرارداد سازمان مراجعه کردم متصدی کلینیک گفت بابت عصب کشی و ترمیم دندان 60 درسد از بیمار اخذ می‌شود و 40, در صد سهم سازمان نیروهای مسلح است
    می‌خوام بگم با اینکه سازمان بابت بیمه های مختلف کلی از حقوق اینجانب کسر میکند چر ا برای عصب کشی و ترمیم یک دندان اینقدر خدمات ضعیفی ارائه میدهد واقعا جای تعجب است بنده از این موضوع به شدت انتقاد دارم لطفاً به فکر خانواده بزرگ نیروهای مسلح خصوصا باز نشستگان این سازمان باشید . امیدوارم به گوش مسئولین مربوطه برسد و به این موضوع رسیدگی شود والسلام و من ال۰۰۰ التوفیق

  2. اکبر گفت:

    برای ۱۵ عدد دندان مصنوعی ۲۲ میلیون تومان از من پول گرفتن
    بیمه فقط یک میلیون و هفتصد هزارتومان بمن برگردانده
    من بازنشسته نیروی انتظامی هستم و بیمه تکمیلی هم دارم .
    این پرداخت دهن کجی بمن نیست ؟

  3. مهدی گفت:

    تازه فهمیدم همش کلک هست و پول و هزینه رو دارن به هر صورتی از خودمون می‌گیرند

  4. احمدرضا گفت:

    بابا همش حقه بازی است دفترچه بیمه نیروهای مسلح بدرد نمیخوره فقط هر برج پول4تا بیمه از حقوق پرسنل کسر میشه

  5. کورش گفت:

    یک عصب کشی و ترمیم ۱۶۰۰ درمانگاه ولیعصر مشهد از من پول گرفته

  6. محمد گفت:

    اینکه این همه تعریف از بیمه تامین اجتماعی نیوی مسلح شده عجیبه مثل اینکه بگوئید حق داده میشه در صورتی که دیگر ربطی به بودجه ودولت ووو ندارد از یک باز نشسته حداقل 60 ـ70 سال بنرخ بروز هزینه شو گرفتند سوال! چرا شرکت نفت هزینه ایمپلنت کل اعضا زیر مجموعه بدون محدودیت 70 درصد پرداخت میکنه وهمینطور کل مشکلات دندانپزشکی رو هزینه عینک رو برای هر نفر یکمیلیون وپانصد هزار تومان برای هر 4سال هزینه میدهد ووو در صورتی که تامین اجتماعی نیروهای مسلح اصلا ایمپلنت رو قبول نداره وهزینه عینک رودویست هزار تومان چندین ساله از زمانی که دولار بوده 3000 تومان تا الان که دولار پنجاهزار تومانه چرا اینقدر تفاوت مشکل مانند اتکا وووو… یک جای کارها اینجا میلنگه

  7. فروغ نورمحمدی گفت:

    من امروز مهر ۱۴۰۲توی درمانگاه بسیجیان با دفترچه نیروهای مسلح یه دندون روکش کردم یک میلیون و پنجاه هزار تومن.تازه سهمیه هم داشتم .خیلی خیلی گرون شده خدمات دندان.

  8. عباس گفت:

    سلام،واقعااون آدمهایی که در این تشکیلات عریض و طویل تامین اجتماعی نیروهای مسلح تصمیم گیرنده هستند،چیزی بعنوان وجدان روتابحال شنیده اند،واقعاخجالت آوره نیروهایی که تاقیامت شمابه اینهامدیونید،یابدلیل عدم یکسان سازی حقوق ویااجحاف درحدبوندسلیگادرخصوص خدمات درمانی وهزینهای درمانی،جیب این عزیزان روبابیمه کوثرخالی کردن،ووبرای یک دندان،حقوق دوبرج یک افسر بازنشسته عالی،ازسفره کاهیده اش،مجددابکاهد،این شرافتمندانه نیست،اآقایون تصمیم گیرنده.

  9. سمیرا گفت:

    خیلی خیلی هزینه ها زیاد شده برای ی دندون حقوق ها پایین همه ی دندونام خرابه کارم شده گریه کردن این حق پرسنل نظامی نیست به ولله با اینهمه زحمت و این حقوق کم

  10. رضا گفت:

    واقعا هزینه ها نسبت به حقوق پرسنل سرسام اور شده
    یدونه عصب کشی و ترمیم و روکش شده ۳ تومن

  11. علی گفت:

    خدمات درمانی نیروهای مسلح خدمات مال پرسنل خدمات درمانی پولش از پرسنل ارتش کسر میکنند

  12. مجید طرقی گفت:

    بیمه نیروهای مسلح هستم پروتزدندان مصنوعی متحرک کرده ام۲۰میلیون تومان بیمه چقدربهم پس میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *