چرک خشک کن دندان خانگی

دندان درد یکی از دردسرسازترین دردهایی است که ممکن است در زندگی روزمره برای ما اتفاق بیفتد. دندان درد تقریباً برای هر فردی یک بار در طول زندگی خود اتفاق افتاده است. هنگامی که یک روز صبح از خواب بیدار می شویم، می بینیم که دندان ما عفونت کرده است و بنابراین می توانیم ورم را روی گونه های خود ببینیم. دندان درد و التهاب اغلب می توانند به طور همزمان تأثیر بگذارند. چندین درمان خانگی برای دندان درد و التهاب خفیف و اولیه وجود دارد. چه چیزی برای دندان درد و عفونت دندان مفید است؟ ما به دنبال پاسخ بودیم. روش های گیاهی و طبیعی برای دندان درد و التهاب…

چه چیزی برای التهاب دندان مفید است؟ چگونه التهاب، آبسه و درد دندان را با روش های طبیعی در خانه درمان کنیم؟

دندان درد ممکن است به دلایل مختلف برای ما اتفاق بیفتد. برای پی بردن به علت، باید معاینه دقیق و عکس برداری با اشعه ایکس در محیط های بالینی انجام شود. دندان درد معمولاً به دلیل پوسیدگی دندان ایجاد می شود. یا فشار دندان عقل که در بین مردم به کمان هم معروف است باعث درد می شود. التهاب دندان نیز در اثر پوسیدگی دندان درمان نشده ایجاد می شود. این می تواند نه تنها به دلیل پوسیدگی دندان، بلکه در اثر آسیب به مینای دندان در شرایط گرم و سرد نیز ایجاد شود. روند درمان را می توان در ابتدا در خانه اعمال کرد. در این مرحله، گرفتن نظر متخصص در مورد اینکه چه چیزی برای دندان درد و التهاب در خانه مفید است نیز مهم است. بهبودی در مدت کوتاهی پس از روند درمان انتظار می رود.

قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان

عفونت دندان در خانه چگونه درمان می شود؟

برای درمان دندان درد چه قرصی بخوریم؟ یافتن عواملی که باعث دندان درد می شوند، مهم است. عوامل زیادی مانند عفونت، حساسیت دندان، پوسیدگی دندان، دندان نهفته، درد لثه، دندان درد منعکس شده، بریس وجود دارد. شایع ترین دندان درد در زندگی روزمره، درد ناشی از فشاری است که بر روی دندان ها توسط بقایای باقی مانده در دندان های عقب پس از غذا وارد می شود. روش های مفید برای دندان درد عبارتند از:

• از خمیردندان های حساس می توان برای دردهای مربوط به حساسیت دندان استفاده کرد.
  • درمان حساسیت به عاج برای تحلیل رفتگی لثه اعمال می شود.
  • غرغره کردن با آب نمک گرم برای دندان درد مفید است.
  • هنگام مسواک زدن باید از مسواک های نرم استفاده کرد.
  • پس از صرف غذا، باقی مانده بین دندان ها را باید با استفاده از نخ دندان تمیز کرد.
  • برای دردهای ناشی از پوسیدگی دندان می توان از مسکن استفاده کرد. دندان های پوسیده باید در اسرع وقت درمان شوند.

محلول گیاهی التهاب و عفونت دندان

تاکید کردیم که درمان زودهنگام در ژنژیویت بسیار مهم است. با امتحان این روش ها قبل از مراجعه به پزشک در منزل می توانید از شر دندان درد خلاص شوید. یا می توانید اثر التهاب لثه را کاهش دهید. محلول های گیاهی و طبیعی که برای التهاب لثه مفید هستند:

• زردچوبه
  • سرکه سیب
  • توت فرنگی
  • سیر
  • نمک دریا
  • ماست
  • استفاده از کمپرس با چای کیسه ای
  • آب زغال اخته
  • با مخلوط نمک و لیمو غرغره کنید
  • جوش شیرین
  • پودر فلفل قرمز
  • آب اکسیژنه
  • آب لیمو
  • روغن گل میخک
  • روغن نارگیل و کنجد
  • روغن خردل و نمک

قرص برای عفونت دندان

قرص‌ها برای عفونت دندان عمدتاً در دندانپزشکی برای کنترل عفونت‌های باکتریایی استفاده می‌شوند. درمان عفونت دندان از طریق قرص‌ها می‌تواند شامل آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای ضدالتهاب باشد. آنتی‌بیوتیک‌ها مانند سفلکسیم و مترونیدازول معمولاً برای کنترل و کاهش تعداد باکتری‌ها در عفونت دندانی تجویز می‌شوند. این داروها با مهار رشد و تکثیر باکتری‌ها عمل کرده و به کنترل و کاهش التهاب مرتبط با عفونت دندانی کمک می‌کنند. همچنین، داروهای ضدالتهاب مانند ایبوپروفن نیز ممکن است برای کنترل درد و التهاب در عفونت دندانی توصیه شوند. با این حال، برای تشخیص و تجویز دقیق داروهایی که برای درمان عفونت دندانی استفاده می‌شوند، مشاوره و نظر پزشک دندانپزشک لازم است. همچنین، رعایت دقیق دستورات پزشک و مدت زمان مصرف داروها بسیار مهم است تا عفونت دندانی به طور کامل کنترل شود و عوارض جانبی کاهش یابد.

نحوه مصرف آموکسی سیلین و مترونیدازول (متروماکس) برای عفونت دندان

در صورت وجود عفونت در دندان، درمان با استفاده از آنتی بیوتیک هایی از قبیل آموکسی سیلین و مترونیدازول (متروماکس) به مدت 1 هفته آغاز می شود.

بنابراین هدف آن کاهش التهابی است که در نتیجه مصرف داروهای آبسه دندان ایجاد می شود. اگر آبسه دندان با آنتی بیوتیک از بین نرود و التهاب با تورم کاهش نیابد، ناحیه ملتهب سوراخ شده و التهاب تخلیه می شود. اما در مواردی که تخلیه التهاب دشوار باشد، با استفاده از روش جراحی، التهاب تخلیه می‌شود. سپس سطح لثه و ریشه دندان تمیز می شود تا آبسه عود نکند. در طی مراحل درمان، ناحیه لثه بی‌حس می‌شود و بیمار دردی احساس نمی‌کند. درمان کانال ریشه معمولاً برای آبسه های ایجاد شده در ریشه دندان اعمال می شود.

در برخی موارد، عصب کشی دندان به تنهایی کافی نیست. در صورت تداوم عفونت، درمان های اضافی مورد نیاز است و دندانپزشک ممکن است شما را نزد متخصصی بفرستد که جراحی آبسه دندان را برای برداشتن بافت بیمار انجام دهد. اگر آبسه دندان درمان نشود، التهاب علاوه بر از دست دادن دندان، با رفتن به مغز و قلب، مشکلات جدی ایجاد می کند. برای جلوگیری از آبسه دندان نباید از مراقبت های روزانه دندان و معاینات منظم دندان غافل شد. باید دقت شود که دستورالعمل های داده شده توسط دندانپزشک دقیقاً رعایت شود.

مترونیدازول یا متروماکس آنتی بیوتیکی است که پزشکان و دندانپزشکان برای درمان تعدادی از عفونت ها از آن استفاده می کنند. با این حال، ممکن است برای همه مناسب نباشد و معمولا اولین گزینه درمانی نیست. دوز مترونیدازول حدود 500-750 میلی گرم هر 8 ساعت است.

آزیترومایسین برای عفونت دندان

آزیترومایسین یک آنتی بیوتیک است که در درمان عفونت های مختلف باکتریایی استفاده می شود. برای عفونت دندان، گوش میانی، فارنژیت استرپتوکوکی، ذات‌الریه، اسهال و برخی دیگر از عفونت‌های روده استفاده می‌شود. همچنین می تواند برای تعدادی از عفونت های مقاربتی از جمله کلامیدیا و سوزاک استفاده شود. همچنین برای مالاریا در ترکیب با سایر داروها استفاده می شود. می توان آن را به صورت خوراکی یا داخل وریدی به صورت دوز یک بار در روز مصرف کرد.

اگرچه آنتی بیوتیک ها می توانند به رفع عفونت دندان کمک کنند، اما در هر صورت استفاده از آنتی بیوتیک مناسب مهم است. نوع آنتی بیوتیکی که دندانپزشک توصیه می کند بسته به باکتری های ایجاد کننده عفونت متفاوت است. این به این دلیل است که آنتی بیوتیک های مختلف به روش های مختلفی برای از بین بردن انواع مختلف باکتری ها عمل می کنند.

طبق یک مطالعه، بیش از 150 نوع مختلف باکتری در دهان شکل می گیرد. بسیاری از این باکتری ها پتانسیل رشد و ایجاد عفونت را دارند. درمان بسته به باکتری عامل عفونت می‌تواند متفاوت باشد، اما اغلب دندانپزشکان آنتی‌بیوتیک‌هایی را توصیه می‌کنند که بر ضد انواع مختلف عفونت ها عمل می‌کند. یکی از این آنتی بیوتیک ها آزیترومایسین می باشد.

آزیترومایسین علیه طیف وسیعی از باکتری‌ها عمل می‌کند و رشد آنها را متوقف می‌کنند. این می تواند در درمان برخی عفونت های دندانی موثر باشد، اما دندانپزشکان ممکن است آن را فقط به افرادی توصیه کنند که به داروهای کلاس پنی سیلین حساسیت دارند یا به آنها یا سایر داروها مانند کلیندامایسین پاسخ نمی دهند.

دوز معمول آزیترومایسین 500 میلی گرم هر 24 ساعت برای 3 روز متوالی است.

مصرف قرص چرک‌ خشک‌ کن قوی برای درمان عفونت دندان

مدت زمان مصرف هر آنتی بیوتیک بسته به عوامل متعددی از جمله شدت عفونت و اینکه دارو به طور موثر باکتری های عفونی را از بین می برد متفاوت است.

برای افراد مهم است که یک دور کامل از آنتی بیوتیک ها را تکمیل کنند و تمام داروهای تجویز شده را دقیقاً همانطور که دندانپزشک به آنها می گوید مصرف کنند. در نتیجه بررسی ها مشاهده شد که اکثر عفونت های حاد در عرض 7-3 روز برطرف می شوند.

برخی از داروهای OTC نیز می توانند به افراد در کنترل علائم عفونت کمک کنند. این شامل مسکن های OTC مانند ایبوپروفن (ادویل) و استامینوفن (تیلنول) می شود.

همچنین روش‌های مفیدی وجود دارد که فرد می‌تواند در خانه برای کمک به تسکین علائم امتحان کند، مانند:

• به آرامی دهان را با آب نمک گرم بشویید
  • دهان خود را به آرامی با جوش شیرین در آب بشویید.
  • پرهیز از غذاهای خیلی گرم یا خیلی سرد برای جلوگیری از حساسیت
  • مسواک زدن اطراف ناحیه حساس با یک مسواک بسیار نرم
  • اجتناب از غذاهای بسیار تیز و سخت جویدنی که ممکن است به ناحیه حساس ضربه بزنند یا به دندان بچسبند
  • اتخاذ روش های خوب بهداشت دهان مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه و مراجعه به دندانپزشک برای معاینات منظم می تواند به جلوگیری از عفونت و عوارض دندان کمک کند.
  • اگرچه آنتی بیوتیک ها می توانند به پاکسازی عفونت دندان کمک کنند، اما آنها تنها بخشی از راه حل هستند. بیشتر عفونت‌های دندانی برای پاک کردن کامل آن نیاز به یک روش دندانپزشکی مانند کانال ریشه یا کشیدن دندان دارند.
  • درمان سریع برای جلوگیری از گسترش عفونت مهم است. برخی از درمان‌های خانگی مفید می‌توانند به کاهش تورم یا تسکین درد در حین مصرف آنتی‌بیوتیک و آماده‌سازی برای یک عمل دندانپزشکی کمک کنند.

کپسول چرک خشک کن

قرص چرک خشک کن دندان، یکی از روش‌های بهداشت دهان و دندان است که به صورت دارویی عرضه می‌شود. این قرص‌ها حاوی مواد شیمیایی مانند کربنات کلسیم، فسفات ثلاثی، سدیم لوریل سولفات و سدیم بنزوات هستند که با جذب رطوبت از دهان و تماس با سطح دندان‌ها باعث خشک شدن عفونت دندان می شود.

راه های پیشگیری از عفونت دندان چیست؟

برای پیشگیری از عفونت دندان، رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است. در زیر چند راهکار برای جلوگیری از عفونت دندان آورده شده است:

• بهداشت دهانی منظم: دندان‌ها را حداقل دو بار در روز، به مدت دو دقیقه، با مسواک و مسواک‌مکمل (مانند نخ دندانی یا آب‌دهان) تمیز کنید. مطمئن شوید که همه نواحی دهان، از جمله سطوح دندان‌ها، لثه‌ها و زبان، به خوبی تمیز شوند.
  • استفاده از نخ دندانی: روزانه از نخ دندانی برای پاکسازی موثر بین دندان‌ها استفاده کنید. این عمل باعث از بین بردن باکتری‌ها و ذرات غذایی در مکان‌هایی که مسواک رسیدن به آنها مشکل دارد، می‌شود.
  • مصرف یک رژیم غذایی سالم: مصرف مواد غذایی سالم و متنوع، از جمله میوه‌ها، سبزیجات، ماهی و مواد غذایی پرکلسیم، به سلامت دندان‌ها کمک می‌کند. همچنین، مصرف محدودیت داشته باشید از مواد شیرین و قندی و نوشیدنی‌های گازدار.
  • مراجعه منظم به دندان‌پزشک: برنامه‌ریزی کنید تا به صورت منظم به دندان‌پزشک مراجعه کنید. این شامل بررسی دوره‌ای و تمیزی حرفه‌ای دندان‌ها و لثه‌ها است. همچنین، در صورت لزوم، از رادیوگرافی (عکس دندان) استفاده کنید تا مشکلات پنهان در دندان‌ها را تشخیص دهید.
  • جلوگیری از عادات ضررآور: از عاداتی مانند جویدن قلیان تنباکو، جویدن یا خرد کردن یخ و استفاده از دندان‌ها برای باز کردن اشیاء خودداری کنید. این عادات می‌توانند به لثه‌ها و دندان‌ها آسیب برسانند و عفونت را تسهیل کنند.

با رعایت این راهکارهامی‌توانید خطر ابتلا به عفونت دندان را به شدت کاهش دهید. همچنین، مراجعه منظم به دندان‌پزشک برای بررسی‌های دوره‌ای و درمان‌های لازم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

سوالات متداول قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان

دوره مصرف آموکسی سیلین 500 برای عفونت دندان بستگی به شدت عفونت و وضعیت بیمار دارد و توسط پزشک دندانپزشک تعیین می‌شود. اما به طور معمول، دوره مصرف آموکسی سیلین 500 برای عفونت دندان به مدت 5 تا 7 روز است.
چرک خشک کن قوی گیاهی می‌تواند به عنوان یک راهکار طبیعی برای بهبود وضعیت دندان‌ها و جلوگیری از عفونت‌های دندانی مورد استفاده قرار گیرد. برخی از خواص چرک خشک کن شامل ضد باکتری بودن، تسکین درد و التهاب، تقویت لثه‌ها و جلوگیری از تجمع پلاک در دندان‌ها می‌باشد.
قوی ترین چرک خشک کن دندان، چرک خشک کن فلوراید می‌باشد. این نوع چرک خشک کن دارای فلوراید، کلسیم و فسفر است که به عنوان یک راه حل برای جلوگیری از تجمع پلاک و بهبود وضعیت دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
برای انتخاب بهترین چرک خشک کن دندان، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:بهتر است از برندهای معتبر و مورد اعتماد استفاده کنید. در صورت داشتن دندان‌های حساس، بهتر است از محصولاتی با فرمولاسیون ملایم و بدون عوارض جانبی استفاده کنید. برخی از محصولات شامل مواد شیمیایی هستند که در برخی موارد ممکن است باعث حساسیت و التهاب دهان شوند، بنابراین بهتر است از محصولاتی با مواد طبیعی استفاده کنید. برای به دست آوردن نتیجه بهتر، بهتر است روزانه و به صورت منظم از چرک خشک کن دندان استفاده کنید.